Total nybegynder i php.!
Fra : Killroy

Dato : 18-01-04 14:13

Hej gruppe
Jeg sidder lige og forsøger at lave min server så jeg kan have en PHP
hjemmeside på den, jeg har været inde på http://www.webcafe.dk/ ( ret
genial side ! ).
Jeg har PHP4 2003, Version 4.3.5 på mit c:\php
Jeg har fået min Apache2 til at virke med php så jeg kan se .php filerne
eks. http://www.killroy.lir.dk/news.php men nu var det så at jeg ville have
en mySQL side op, men det vil den ikke være med til for den kan ikke finde
ud af hvad for en vertion min Apache2 den har.
Den kommer med en fejl besked som ser sådan ud
http://www.killroy-lir.dk/MySql.JPG
og derefter en fejl besked http://www.killroy-lir.dk/MySql2.JPG og til
sidst http://www.killroy-lir.dk/MySql3.JPG
Hvordan finder jeg ud af hvad for en vertion jeg har på min Apache2? for det
er vel den som skal have en mySQL.
Er der en fil jeg mangler ?
Håber der er en derude der har forstand på det, for jeg må nok indrømme at
jeg er ret ny i PHP verdenen
Mvh Kjeld Rodkjær

P.S Min server har adressen www.killroy.lir.dk Serveren kører kun når jeg
har tændt min computter.
så hvis du ikke kan se noget er det fordi jeg har slukket..

Fra : Anders Lund

Dato : 18-01-04 15:51

On Sun, 18 Jan 2004 14:13:05 +0100, Killroy wrote:

> den kan ikke finde
> ud af hvad for en vertion min Apache2 den har.
> Den kommer med en fejl besked som ser sådan ud
> http://www.killroy-lir.dk/MySql.JPG

Det er ikke versions nummeret på din Apache.. det skriver den ikke noget
om. Den skriver at versions nummeret på din PHP, som bliver godkendt.

Det er din MySQL server den ikke lige kan få fat i.

> og derefter en fejl besked http://www.killroy-lir.dk/MySql2.JPG

Dette er ikke en fejl besked.. du skal bare udfylde de tomme felter.

> og til
> sidst http://www.killroy-lir.dk/MySql3.JPG

Hvilket er en rigtig fejl besked, da den fortæller dig at du ikke har
indtastet den korrekte information ved forgående skærmbilled (MySql2.jpg).

> Hvordan finder jeg ud af hvad for en vertion jeg har på min Apache2? for det
> er vel den som skal have en mySQL.

Har du installeret MySQL server? Har du startet den?
MySQL er en database server, som er uafhængig af Apache og for den sags
skyld PHP.

> Håber der er en derude der har forstand på det, for jeg må nok indrømme at
> jeg er ret ny i PHP verdenen

Indtilvidere er det ikke et PHP problem, men nærmere et problem at MySQL
serveren ikke kører på din server.

--
Anders Lund
spam2004@andersonline.dk

Fra : Killroy

Dato : 18-01-04 16:43

Hej Anders
Nej jeg har ikke nogen MySQL server, kun Apache2 og så har jeg downloaded
php4 på http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/
Men så er det jo bare MySQL server jeg skal have fat i, har du et godt link
til den ?
Mvh. Kjeld Rodkjær

Fra : Benny Nissen

Dato : 18-01-04 16:54

http://www.mysql.com/downloads/index.html

--
Benny

Fra : Killroy

Dato : 18-01-04 17:20

Takker mange gange for hjælpen.
--
Kjeld Rodkjær

Fra : Killroy

Dato : 18-01-04 17:37

Ja så er den gal igen
Jeg har instaleret WinMySQLAdmin 1.4 det ser også ud til at kører fint for
nu er der først en fejl efter jeg har skrevet som i kan se her
http://www.killroy-lir.dk/MySql4.JPG Hvad skal jeg skrive i MySQL Database:
??

Kjeld Rodkjær

Fra : Jonas Delfs

Dato : 18-01-04 17:53

> [...]
> Jeg har instaleret WinMySQLAdmin 1.4 det ser også ud til at kører fint for
> nu er der først en fejl efter jeg har skrevet som i kan se her

Du finder på et navn - fx killroydb - indtaster dette, og klikker "Afmærk
for at oprette".

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk

Fra : Killroy

Dato : 18-01-04 18:28

Jeg har intastet sådan her http://www.killroy-lir.dk/MySql6.JPG men så for
jeg den her http://www.killroy-lir.dk/MySql5.JPG
Ja jeg spørger nok lidt dumt men Hvad gør jeg forkert.?
Jeg har grønt lys i min WinMySQLAdmin 1.4 og den siger også yes til min .ini
fil og ok til MySQL server path key, samt datadir, og basedir
Ingen fejl i err File.
Håber at der er en der ved noget om det..
Mvh Kjeld Rodkjær