phpMyAdmin - password i URL?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-01-04 15:40

Hej,

Er det muligt at lave et direkte link der logger én ind i phpMyAdmin, eks.
noget a'la mysqladmin.gullestrupnet.dk/index.php?UID=XXX&PWD=XXX (det virker
ikke i hvert fald ikke)?

Jeg har ikke selv adgang til at modificere koden, så det skal være, hvis det
er en indbygget funktion...

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-01-04 15:53

Rasmus Nielsen wrote:

> [...]
> ikke i hvert fald ikke)?
>
> Jeg har ikke selv adgang til at modificere koden, så det skal være, hvis det

Hvilken auth metode bruger du?

mvh
Johan

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-01-04 17:17

> Hvilken auth metode bruger du?

Jeg ved ikke helt hvad du mener (er mildest sagt ikke ekspert på området),
men hvis du mener hvordan jeg normalt logger ind, så kan du se det på:
http://mysqladmin.gullestrupnet.dk

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-01-04 18:06

On Sat, 17 Jan 2004 17:17:09 +0100, Rasmus Nielsen wrote:

> Jeg ved ikke helt hvad du mener (er mildest sagt ikke ekspert på
> området), men hvis du mener hvordan jeg normalt logger ind, så kan du se
> det på: http://mysqladmin.gullestrupnet.dk

Du kunne lave en fake løsning ala denne...

Lav en side som hedder f.eks. sqllogin.php

Den bruger du således sqllogin.php?u=ditBrugernavn&p=ditPassword

Filen skal se således ud:

<h2>Please wait</h2>
<form method="post" action="index.php" name="login_form">
<input type="hidden" name="pma_username" value="<?=$_GET['u']?>" />
<input type="password" name="pma_password" value="<?=$_GET['p']" />
<input type="hidden" name="server" value="1" />
<input type="hidden" name="lang" value="en-utf-8" />
<input type="hidden" name="convcharset" value="iso-8859-1" />
</form>
<script type="text/javascript">
document.login_form.submit();
</script>

Det er ikke en pæn læsning - men den burde fungere ;)

mvh
Johan

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 17-01-04 18:05

Rasmus Nielsen wrote:

> Jeg ved ikke helt hvad du mener (er mildest sagt ikke ekspert på området),
> men hvis du mener hvordan jeg normalt logger ind, så kan du se det på:
> http://mysqladmin.gullestrupnet.dk

Ved at kigge i kildekoden kan jeg se at:
Brugernavn gemmes i: "pma_username"
Password gemmes i: "pma_password"

og man sendes videre til filen index.php, altså virker følgende URI
sandsynligvis (med korrekt password og brugernavn indsat):

http://mysqladmin.gullestrupnet.dk/index.php?pma_username=brugernavn&pma_password=password

--
Andreas Kleist Svendsen - usenetnospam@nau.dk <-- Ja den virker
Klan Caper Sapiens: http://www.capersapiens.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-01-04 18:10

On Sat, 17 Jan 2004 18:05:13 +0100, Andreas Kleist Svendsen wrote:

> [...]
>
> og man sendes videre til filen index.php, altså virker følgende URI
> sandsynligvis (med korrekt password og brugernavn indsat):

Ikke hvis phpmyadmin folkene har brugt $_POST eller $HTTP_POST_VARS ...

mvh
Johan

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-01-04 20:05

> og man sendes videre til filen index.php, altså virker følgende URI
> sandsynligvis (med korrekt password og brugernavn indsat):

Tak for det - det funger!

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.