Apache server
Fra : Dennis Skov

Dato : 13-01-04 08:40

Jeg har installerede apache 2.0 og php 4.3 men jeg kan ikke vise
php sider, kun html.

Er der nogle, har nogle bud??

nu har jeg fået et andet problem, nu kan jeg ikke starte apache
serveren op - 'The requested operation has failed!'

Nogen bud?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-04 09:06

Dennis Skov skrev:

>Jeg har installerede apache 2.0 og php 4.3 men jeg kan ikke vise
>php sider, kun html.

>Er der nogle, har nogle bud?

Du skal installere PHP. Læs her:

   http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/

--
Bertel

Fra : Dennis Skov

Dato : 13-01-04 09:37

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Du skal installere PHP. Læs her:
>
>    http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/

Det har jeg gjort, jeg har lige været på eksperten.dk hvor jeg fandt
nogle løsninger, som jeg lige skal have afprøvet.

Fra : Dennis Skov

Dato : 13-01-04 09:57

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Du skal installere PHP. Læs her:
>
>    http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/

Ja, det har jeg gjort.

Nu har jeg fået startet serveren igen, men jeg kan kun få den til at
vise html sider, men stadig ikke php

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 13-01-04 14:21

> Nu har jeg fået startet serveren igen, men jeg kan kun få den til at
> vise html sider, men stadig ikke php

Hvis du beder om en phpside fra webserveren, så får du bare phpkoden at se -
ikke sandt? Eller får du slet ingenting hvis du beder om en phpside?

Morten

--
Dagens undskyldning: "somebody was calculating pi on the server"

Fra : Dennis Skov

Dato : 13-01-04 11:26

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

ved php siger den: 'file not found', selv om den ligger samme sted
som html filerne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-04 12:08

Dennis Skov skrev:

>ved php siger den: 'file not found', selv om den ligger samme sted
>som html filerne

Og du er sikker på at filnavnet er skrevet præcis rigtigt?

Jeg kan ikke hjælpe dig mere da jeg ikke (længere) har Apache og
PHP kørende, men det kan andre forhåbentlig.

--
Bertel

Fra : Dennis Skov

Dato : 13-01-04 14:51

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Dennis Skov skrev:

> Og du er sikker på at filnavnet er skrevet præcis rigtigt?

Jeg har prøvet flere gange, så jeg er sikker på at jeg skriver det
rigtige.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 13-01-04 20:55

"Dennis Skov" <dennis.skov@tele2.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet flere gange, så jeg er sikker på at jeg skriver det
> rigtige.

Long shot, dit filnavn indeholder vel ikke æøå?

/Brian

Fra : Dennis Skov

Dato : 22-01-04 08:51

> Long shot, dit filnavn indeholder vel ikke æøå?

nej

Fra : Bedstefar

Dato : 24-01-04 11:40

> [...]

longer shot

Hvad med rettigheder til filen?
har apache-briger(ofte apache) ret til at læse phpfilen?
#chown +r

Fra : Bedstefar

Dato : 24-01-04 11:45

"oups

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 14-01-04 14:24

Dennis Skov wrote:
> nu har jeg fået et andet problem, nu kan jeg ikke starte apache
> serveren op - 'The requested operation has failed!'

kan du starte apache eller ikke starte apache ?

/N

Fra : Dennis Skov

Dato : 22-01-04 08:52

> kan du starte apache eller ikke starte apache ?

Jeg kan godt starte apache op.

Fra : Jarl

Dato : 16-01-04 11:55

Det er meget enkelt å sette opp Apache til å godta forskjellige filnavn som
indexer, under \apache\conf\ så finner du konfigurasjonsfila som heter
httpd.conf. Her skal du lete etter "DirectoryIndex". List opp det du vil
apache skal bruke, som fks: "DirectoryIndex index.html index.htm index.php

Du skal lime inn dette scripet under "DirectoryIndex"
ScriptAlias /php/ "c:/php/"
AddType application/x-httpd-php .php
Action application/x-httpd-php "/php/php.exe"Men du kan og besøke denne
siden http://no.php.net/manual/en/install.apache2.phpJarl

Fra : Dennis Skov

Dato : 22-01-04 09:03

> [...]
>
> ScriptAlias /php/ "c:/php/"
> AddType application/x-httpd-php .php
> Action application/x-httpd-php "/php/php.exe"

Det virker stadig ikke??????