Tekniske spørgsmål om Tele2 ADSL
Fra : Klaus Petersen

Dato : 01-02-04 15:09

Hej NG.

Jeg har ADSL hos Tele2 med en statisk IP, som bliver mig automatisk tildelt
via. DHCP serveren.

1) Hvordan identificerer DHCP serveren min forbindelse, så den kan tildele
mig den rigtige IP adresse?
2) Kan det tænkes, at det sker via. netkortets MAC adresse?
3) Hvad sker der hvis man pludselig bruger et andet netkort?
4) Hvis det holder op med at virke, hvor lang tid går der før DHCP serveren
opdager ændringen?

Ved i hvordan det hænger sammen?

mvh.
Klaus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-02-04 17:22

"Klaus Petersen" <spectual2@getTOnet.dk> wrote in message
> [...]
> mig den rigtige IP adresse?
> 2) Kan det tænkes, at det sker via. netkortets MAC adresse?

Ja, eller hvis der sidder en router på modemmet er det routerens mac adresse

> 3) Hvad sker der hvis man pludselig bruger et andet netkort?
> 4) Hvis det holder op med at virke, hvor lang tid går der før DHCP
serveren
> opdager ændringen?

Ja så holder det op med at virke... Der er en release tid på 3 timer ved
tele2.. Men det er vist ikke noget der sådan er fast.. De startede vist med
1 time, 4 timer og nu 3 timer..

Men for at release IP´en skriver man bare ipconfig /release i en dospromt,
og ipconfig /renew for at få Ip´en igen til den nye mac adresse.

Fra : KsNa

Dato : 01-02-04 18:24

"Klaus Petersen" <spectual2@getTOnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> via. DHCP serveren.
>
> 1) Hvordan identificerer DHCP serveren min forbindelse, så den kan tildele

IPadr bliver knyttet til den port på DSLAMen som du er tilsluttet til.

> 2) Kan det tænkes, at det sker via. netkortets MAC adresse?

MAC adr. bliver låst fast et stykke tid = leasetime (ved ikke hvor længe hos
Tele2)

> 3) Hvad sker der hvis man pludselig bruger et andet netkort?

Det gør man ikke pludselig, enten frigør man IP adr. eller også venter man
til udløbet af leasetime.

> 4) Hvis det holder op med at virke, hvor lang tid går der før DHCP
serveren
> opdager ændringen?

Øh! Til fejlen er rettet vel sagtens.

Mvh.