Stofanet
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 31-01-04 21:33

Hej NG!!
Der er nok nogle her som har erfaring med bredbånd, jeg har bare et modem,
men vil gerne have en hurtig og billig forbindelse.

Jeg har tænkt Telia, jeg har i forvejen abonnement i TDC.

Hvor får jeg de bedste tilbud og hvordan er det "skruet sammen" m.h.t til
krav til pc'en, oprettelse og pris pr måned, jeg vil gerne høre jeres
erfaringer med dette.

På forhånd tak
Ingrid

Fra : Kaare

Dato : 31-01-04 22:15

"Ingrid Bitsch" <ifb@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har tænkt Telia, jeg har i forvejen abonnement i TDC.

Jeg skal lige være helt sikker... du bor i et område hvor du kan få
StofaNet, ikke? - Man skal have Stofa KabelTV og bo i et område med
returvej, så du kan få internet gemmen det.

> Hvor får jeg de bedste tilbud og hvordan er det "skruet sammen" m.h.t til
> krav til pc'en, oprettelse og pris pr måned, jeg vil gerne høre jeres
> erfaringer med dette.

Kravet til din PC er ikke så meget for at kunne bruge forbindelsen. Kravet
er at din maskine skal kunne trække en browser til at surfe på nettet mm. Da
du allerede har internet (og formår at bruge nyhedgrupper mm) tvivler jeg på
at din maskine ikke opfylder disse krav. :)
Oprettelses prisen er 99 kroner. For det kommer der en tekniker ud, måler
til og sætter modemet til. Han piller ikke ved din maskine, men sikrer sig
at selve internet forbindelsen kører. Hvis du gerne vil have at teknikeren
sætter din computer til koster det 249 kr ekstra. Så tilslutter han din PC,
og evt installerer netværkskort mm der skulle være nødvendigt. Kablerne
trækker han selvfølgelig i en lige linie... han gør intet mesterværk ud af
det. Hvis du ønsker at han skal gøre det (borer huller i væggen og trække
kabler langs paneler mm) koster det selvfølgelig yderligere. Hvis din
computer ikke er så langt fra, og du ikke har de store krav til hvordan
kabler ligger - eller vil lægge dem selv, jo billigere. Husk dog at kablerne
ALDRIG må få knæk mm. Det skader kun din internet forbindelse. Jo mere du er
forberedt (evt selv har kabler og flyttet skabe mm der skal til) jo mere kan
teknikeren hjælpe dig til at blive klar.

Det var selve installationen (som du normalt skal regne mellem 99 til 348 kr
for (uden og med installation af PC)), men der er jo også abonnementet.
Hvis du ikke bruger enorme mængder trafik er flexrate abonnementet det der
passer til dig. Det er hurtigt og billigt. Hvis du holder dig under 5000 MB
om måneden koster det højest 300 kr per måned. Det koster minimum 50 kr per
måned, og koster 1 kr per MB. Dvs, bruger du 25 MB, koster det stadig
minimum 50kr - bruger du 89 MB koster det 89 kr - bruger du 275 MB koster
det 275 kr, bruger du 750 MB koster det stadig max 300 kr. Abonnementet
regnes fra den første til den første.

Har du planer om at bruge løs, skal du benytte flatrate linierne... som dog
efter den seneste priskrig på ADSL nu er dyrere end den samme linie på ADSL.

Stabiliteten er vist ganske OK.

.... håber ikke at det lød som en salgstale...

Kaare