Opgradering af central
Fra : Andreas Warberg

Dato : 22-04-01 13:20

Hej gruppe,

Jeg blev lidt overrasket da jeg tjeckede mit telefon nummer for ADSL på
TDC's hjemmeside idag... Hvor den før skrev, at jeg kunne få ADSL ca. den 1.
maj er det nu rykket til ca. den 1. september!

Det lugter selvfølgelig lidt af dårlig planlægning, men er det ikke for
ringe at give kunderne falske forhåbninger på den måde?

Jeg havde lige håbet på at kunne skære knap halvdelen af mine Internet
udgifter væk (Jeg har Proaccess ISDN nu) og samtidig få en hurtigere
forbindelse, men det er så udsat med 4 måneder nu - og hvem ved om det
bliver udsat igen? TDC har jo, trods alt, kun lovet at være færdige med at
opgradere samtlige centraler engang i 2002, eller var det 2003?

Er der andre der har oplevet det samme?
Er der nogen der har hørt noget om hvordan det går med Sonofon's udbredelse
af FWA? Sidste år reklamerede de jo heftigt med, at 95% af Danmark ville
være dækket til Sommeren 2001...

Tak på forhånd.

Med venlig hilsen
Andreas Warberg

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-04-01 16:17

"Andreas Warberg" <biggib@NOcstrikeJUNK.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
1.
> maj er det nu rykket til ca. den 1. september!

Når en ISP installerer xDSL udstyr på en central, tror du så at der er plads
til uendeligt mange brugere ?

De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så lidt før
den bliver udvidet.

Mvh HAA:

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 22-04-01 16:51

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
plads
> til uendeligt mange brugere ?
>
> De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så lidt

Hvad har det med Andreas' indlæg at gøre? Centralen er jo netop aldrig
blevet opgraderet til xDSL...? (Altså såfremt det ikke kun er mig der stadig
er i april måned...

--
Jimmy Nielsen

Fra : Andreas Warberg

Dato : 22-04-01 18:24

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> [...]
plads
> til uendeligt mange brugere ?
> De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så lidt

Som Jimmy Nielsen skriver, er min central ikke blevet opgraderet endnu ;)

Mvh. Andreas

Fra : Simon Skals

Dato : 22-04-01 22:35

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
> [...]
>til uendeligt mange brugere ?
>
>De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så lidt før

Ikke at du ved noget om det relevante tilfælde, vel?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-04-01 23:09

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke at du ved noget om det relevante tilfælde, vel?

Nej...og hvis jeg gjorde, så kender du vel tavshedspligten, ikk' ?

Fra : Simon Skals

Dato : 22-04-01 23:40

>før

>Nej...og hvis jeg gjorde, så kender du vel tavshedspligten, ikk' ?

Som du i så fald allerede ville have brudt?

Helt ærligt, det er ikke seriøst, at du på baggrund af et
tilfældigt indlæg giver dig til at gisne om, at TDC skulle være
løbet tør for porte på en eller anden central.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-04-01 08:55

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote in message

> Som du i så fald allerede ville have brudt?

Sikke noget pladder....det var et rimeligt forslag ( logisk ) at centralen
kunne være løbet tør for kapacitet.

> Helt ærligt, det er ikke seriøst, at du på baggrund af et
> tilfældigt indlæg giver dig til at gisne om, at TDC skulle være
> løbet tør for porte på en eller anden central.

Nå...det er da ellers den eneste logiske konklusion på de opgivne
oplysninger.

Mvh HAA

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 23-04-01 08:04

"Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> skrev i en meddelelse news:FkQE6.356
> [...]
> kunne være løbet tør for kapacitet.

> Nå...det er da ellers den eneste logiske konklusion på de opgivne

Nej, det er da fuldstændig ulogisk at en central der endnu ikke er blevet
opgraderet til xDSL skulle være løbet tør for porte...! De oplysninger du
får er jo netop at centralen skulle have været klar fra ca. d. 1. maj -
altså om godt en uges tid.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-04-01 09:27

Jimmy Nielsen <jimmy-nNOSPAM@email.dk> wrote in message

> [...]
> opgraderet til xDSL skulle være løbet tør for porte...! De oplysninger du
> får er jo netop at centralen skulle have været klar fra ca. d. 1. maj -

En opgradering af en central kan sagtens betyde, at der er xDSL til stede,
men at kapaciteten er opbrugt.
Og opgraderingen kommer så på et-eller-andet tidspunkt, med øget kapacitet,
så der kan komme flere kunder på.

Mvh HAA:

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 23-04-01 09:02

> En opgradering af en central kan sagtens betyde, at der er xDSL til stede,
> men at kapaciteten er opbrugt.

Ja, men nu stod der altså "... opgradering _til_ xDSL ..." og hermed forstår
jeg at der ikke tidligere har været xDSL udstyr på centralen.

Og eftersom resten af Andreas Warbergs brev antyder at han er mere eller
mindre "desperat" efter en xDSL opkobling, ville man umiddelbart forvente at
han adskillige gange tidligere havde tjecket sit tlf-nummer og dermed ville
være kommet med på vognen i første omgang mens der stadig var pladser på
centralen.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-04-01 08:16

"Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> wrote:

>Nå...det er da ellers den eneste logiske konklusion på de opgivne
>oplysninger.

Dvs. at noget så banalt som en udsættelse af klargøringen af centralen
ikke er med på din liste over logiske konklusioner?

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-04-01 10:59

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Dvs. at noget så banalt som en udsættelse af klargøringen af centralen
> ikke er med på din liste over logiske konklusioner?

Jo...det kunne også være tilfældet.

Mvh HAA:

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-04-01 10:31

"Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> wrote:

>Jo...det kunne også være tilfældet.

Men du skrev jo, at der kun var een eneste logisk konklusion. Nu står
vi pludselig med to?

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 23-04-01 10:48

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Men du skrev jo, at der kun var een eneste logisk konklusion. Nu står
> vi pludselig med to?

Overflow. System Halted. Errorcode: 0x486572696B732066656A6C

--
Jimmy Nielsen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-04-01 14:57

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Men du skrev jo, at der kun var een eneste logisk konklusion. Nu står
> vi pludselig med to?

Undskyld, jeg må have formuleret mig forkert.

Det var min nærmeste konklusion....og andre kan selvfølgelig have en anden.

Jeg kom til min konklusion, fordi vi ( Mobilix ) allerede har udsolgt på 1
central af ADSL-kapacitet.
Dvs....hvis man har kigget en mandag om hvornår man kunne få leveret sin
forbindelse, så har der måske stået 30 arbejdsdage.
Og har man så kigget 2 dage efter, ( hvor der i mellemtiden er udsolgt ) så
står der måske 90 dage.

Mvh HAA:

Fra : Simon Skals

Dato : 23-04-01 20:02

>Sikke noget pladder....det var et rimeligt forslag ( logisk ) at centralen
>kunne være løbet tør for kapacitet.

Og følgelig har det intet med tavshedspligten at gøre - og hvem
af os to var det, der bragte den på bane?

Nej, det er ikke.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-04-01 20:35

> Nej, det er ikke.

Lækker argumentation....

Mvh HAA:

Fra : Simon Skals

Dato : 23-04-01 21:21

>Lækker argumentation....

Er du uenig?

Først skrev du:

|Nå...det er da ellers den eneste logiske konklusion på de
|opgivne oplysninger.

- og senere har du ombestemt dig.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-04-01 21:45

> Er du uenig?

Du får ret, jeg får fred...som man siger.

Mvh HAA: