Tiscali - jeg har allerede router
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-01-04 22:34

Hej!

Jeg skal have oprettet ADSL hos Tiscali, og overvejer positivt
"Bredbånd Plus", da jeg gerne vil have fast IP. Jeg har allerede en
router (trådløs) som jeg ønsker at bruge. Umiddelbart kan jeg ikke se,
at jeg kan undgå at få en router - er det korrekt? Der burde da være
lidt at spare, når nu man vil bruge eget udstyr (og altså ikke skal
leje noget af Tiscali).

I øvrigt skal jeg lige høre, om nogen har kendskab til om der skulle
være nogle tilbud på oprettelse af Tiscali-forbindelser for tiden? Jeg
er af og til faldet over nogle tilbud (via diverse partnere - fx
debitel), og det ville da være fjollet at undlade at benytte sig af et
af disse (hvis der da er nogen her og nu).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!

Fra : Morten Davidsen

Dato : 28-01-04 22:41

> Jeg har allerede en router (trådløs) som jeg ønsker at bruge.
Hvis det er Tiscali's egen central du bliver oprettet på (hvilket det vidst
nok er med Bredbånd Plus), får du tilsendt en router som kører PPPoA ... og
det kan din router nok ikke, vil jeg næsten gætte på. Du kan dog bare sætte
din router bagved deres router så. Du nævner dog ikke hvilken router du har
... en router er ikke bare en router ... hehe
Såvidt jeg ved koster det heller ikke ekstra for at få en router med .. så
du kan nok ikke fravælge den ...

/MD

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-01-04 22:57

Morten Davidsen skrev:

>Hvis det er Tiscali's egen central du bliver oprettet på (hvilket det vidst
>nok er med Bredbånd Plus), får du tilsendt en router som kører PPPoA

PPPoA? Over ATM?

> [...]
>din router bagved deres router så. Du nævner dog ikke hvilken router du har
>.. en router er ikke bare en router ... hehe

Det er en Linksys BEFW11S4, og nej - jeg har ikke set/læst noget om
PPPoA - den kører PPPoE lige nu (hos TDC).

>Såvidt jeg ved koster det heller ikke ekstra for at få en router med .. så
>du kan nok ikke fravælge den ...

Præcis - men udover at jeg selvfølgelig gerne vil slippe billigst
muligt, så vil jeg også gerne have så få kasser tilsluttet, og også så
få kasser til at have til at ligge og rode (hvis de fx ikke er
tilsluttet, men jeg bare SKAL have den tilsendt).

Hvis jeg ikke kan bruge min egen router alene, så er der jo sådan set
ikke noget problem, udover endnu en kasse med tilhørende ledninger
osv.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-01-04 23:01

Lasse Hedegaard skrev:

>Jeg skal have oprettet ADSL hos Tiscali, og overvejer positivt
>"Bredbånd Plus", da jeg gerne vil have fast IP.

Jeg har kigget lidt på deres "Bredbånd" (altså løsningen uden fast
IP), men kan umiddelbart ikke se hvilken router man får med her - er
det også en der benytter sig af PPPoA - eller vil jeg kunne bruge min
Linksys BEFW11S4 direkte? Hvis ja, kan jeg så undgå at få en router
fra Tiscali - og er der noget at spare (altså rent økonomisk - ikke
bare det, at man har mindre rod)?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 23:08

I news:c6cg101j4arb9jsf6d6d5s9rr7vop5mu4a@news.tele.dk skrev
Lasse Hedegaard følgende:

[ ... ]
> [...]
> router fra Tiscali - og er der noget at spare (altså rent økonomisk
> - ikke bare det, at man har mindre rod)?

På en bredbåndslinie der lige er bestilt, har min søn fået et brev
hvori han vil modtage en ZyXEL P650R, om den kører det dersen PPPoA
ved jeg ikke. Ej heller om den har samme funktion som det
"bredbåndsmoden" (Speadstream 5100) man får med sammen med
bredbåndslinien hos Tele2.

Min nuværende Tele2-linie har en sådan Speadstream, hvor jeg så
efterfølgende har sat en Linksys WRT54G-EU router, og dette fungerer
helt problemfrit i min installation.

Ved ikke om disse oplysninger er brugbare til noget som helst for
dig?

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Morten Davidsen

Dato : 28-01-04 23:39

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved jeg ikke. Ej heller om den har samme funktion som det
> "bredbåndsmoden" (Speadstream 5100) man får med sammen med
ZyXEL Prestige 650R kører PPPoA (PPP over ATM)

Men Lasse kan dog godt sætte sin Linksys router bagved Zyxel routeren ...

Setup:

WAN-IP
---
Zyxel 650 R
----
Lan netværk 10.0.0.*
-----
WAN-på-linksys
----
Linksys
----
Lan netværk 192.168.0.*

Sådan har jeg det til at fungere med to andre routere ...

/MD

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-04 09:54

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse
> Lan netværk 10.0.0.*
> Lan netværk 192.168.0.*

Nammenam, dobbelt NAT...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-04 11:42

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Nammenam, dobbelt NAT...

Jeg forstår ikke om der er ironi med i spillet eller ej

Umiddelbart ville jeg synes at to "lag" NAT bare ville kunne give rod
(flere fejlkilder osv), men der kan måske nok være fordele som jeg
ikke kan se - så meget bruger jeg det ikke. Giv lyd!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : John Sahl

Dato : 29-01-04 14:32

Lasse Hedegaard wrote:
> Jeg forstår ikke om der er ironi med i spillet eller ej

Ironien var der

> Umiddelbart ville jeg synes at to "lag" NAT bare ville kunne give rod
> (flere fejlkilder osv), men der kan måske nok være fordele som jeg
> ikke kan se - så meget bruger jeg det ikke. Giv lyd!

Korrekt...

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Claus O

Dato : 29-01-04 10:31

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote

> På en bredbåndslinie der lige er bestilt, har min søn fået et brev

> Ved ikke om disse oplysninger er brugbare til noget som helst for
> dig?

Sure, sure......

Din udtalelse fra igår omkring Tiscalis bogholderi, PÅ BAGGRUND
af din søns abonnement hos Tiscali, som idag viser sig ikke engang
er opsat endnu
(NEJ ANDREAS DU ER FANDME IKKE TROVÆRDIG!!!)

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-04 11:39

I news:mp4Sb.3707$Ln.1713@news.get2net.dk skrev
Claus O følgende:

[ ... ]
> Din udtalelse fra igår omkring Tiscalis bogholderi, PÅ BAGGRUND
> af din søns abonnement hos Tiscali, som idag viser sig ikke engang
> er opsat endnu
> (NEJ ANDREAS DU ER FANDME IKKE TROVÆRDIG!!!)

Ved du hvor mange sønner jeg har og hvor mange af dem der har
internetadgang? Nej vel.

Og du glemte også lige at jeg har nævnt en masse andre med opkobling
via Tiscali! Men hvad skidt, du har jo en ganske stor og veludviklet
evne til at se bort fra faktuelle data og konkrete kendsgerninger.

FUT dk.snak.mudderkastning