Tele2's 512/128 forbindelse - ok ?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-01-04 18:02

Hejsa

Jeg overvejer at skifte min fastnet og min adsl til Tele2, men bliver
noget i tvivl om hvor godt det kører, når jeg læser den sidste måneds
indlæg. Er det så slemt med udfald som mange skriver eller er det kun
dem der er utilfredse der skriver mest her i gruppen?

Mvh
Jesper

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 18:17

I news:10753094320.917930991870701@dtext.news.tele.dk skrev
Jesper Hansen (slet CGFWS) følgende:

[ ... 9
> Er det så slemt med udfald som mange skriver
> eller er det kun dem der er utilfredse der skriver mest her i
> gruppen?

Der har været temmelig store problemer for en lang række personer. Det
ser ud som om det er blevet en hel del bedre, selv om der stadig kan
være periodiske problemer for en del.

Selv har jeg ingen problemer med min 1024/256 linie der giver mig en
hastighed, både op og ned, på gennemstnitlig 25% over hvad jeg betaler
for, og hos mig er udfald og nedsat hastighed uhyre sjældne.

Læser du tilbage i gruppen, vil du se, at der faktisk er en ret lang
række af personer, der virkelig har haft seriøse problemer med deres
opkobling

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Gert P

Dato : 28-01-04 18:56

Hejsa!!

Jeg havde store problemer i starten med hastigheden, det er nu fikset og nu
køre min 2mbit som den skal.

Jeg kunne ikke drømme om at skite til en anden udbyder nu da problemmerne er
væk for det vil blive dyrere for mig.

Mvh.

Gert

Fra : Nicolai

Dato : 28-01-04 18:57

"Jesper Hansen (slet CGFWS)" <jesper@CGFWSlismoes.dk> wrote in message

> [...]
> indlæg. Er det så slemt med udfald som mange skriver eller er det kun
> dem der er utilfredse der skriver mest her i gruppen?

Jeg har både fastnet og adsl hos tele2 og jeg har aldrig oplevet problemer
med regninger, kundeservice og lign. Den har været nede én gang og da jeg,
selvfølgelig havde brugt ½ time på routeren, ringede ind for at høre om det
var linien, var der en automatisk besked om at hele landet havde problemer.
Det er eneste gang.

> Mvh
> Jesper

Nic

Fra : Miks

Dato : 28-01-04 20:49

"Jesper Hansen (slet CGFWS)" <jesper@CGFWSlismoes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indlæg. Er det så slemt med udfald som mange skriver eller er det kun
> dem der er utilfredse der skriver mest her i gruppen?

Jeg har kørt med en Tele2ADSL 2048/512 siden nytår, og det køre bare
derudaf - Ingen problemer her fra.
(Jeg var også meget betænkelig i tiden op til konverteringen)

/Miks

Fra : kms

Dato : 29-01-04 09:40

> [...]
> indlæg. Er det så slemt med udfald som mange skriver eller er det kun
> dem der er utilfredse der skriver mest her i gruppen?

jeg har en 512/128 forbindelse. ingen problemer, hverken med oprettelse,
faktura el. forbindelsen.
og så er det ik' en gang løwn. Kunne dog godt bruge 256 i upload, men det
er en anden historie.

Fra : Akalias

Dato : 29-01-04 20:45

"kms" <ggg@werufs.virkerikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> faktura el. forbindelsen.
> og så er det ik' en gang løwn. Kunne dog godt bruge 256 i upload, men

Hvis man har en Xbox og gerne vil kunne hoste spil nogenlunde på Live, så er
en høj upload meget vigtig.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 29-01-04 18:32

> [...]
> indlæg. Er det så slemt med udfald som mange skriver eller er det kun
> dem der er utilfredse der skriver mest her i gruppen?

Der er jævnligt udfald på både ADSL linien samt mail service (enten
hente eller sende). Prisen taget i betragtning kan det dog accepteres.

Det som jeg desværre ikke kan acceptere er den mega store latency til
Blizzard's battle.net (i Sverige). Tele2 påstår det skyldes Telia (som
er det net Blizzard's servere står på) men ingen anden udbyder i Danmark
har det problem. Tele2 vælger da også at route trafikken på en underlig
måde: Danmark->Sverige->England->Sverige... Jeg kan ikke få Tele2 til at
rette fejlen.

Een af mine kammerater har også lige fået Tele2 og han har præcis samme
problem til Battle.net serveren (som han også spiller på).

Lige så snart min bindingstid hos Tele2 er overstået så smutter jeg
tilbage til TDC der har et meget velfungerende ADSL netværk (aldrig
nede, gode pingtider). Jeg kan dog kun få en 512/512 for den samme pris
som jeg giver 2048/512 for hos Tele2 men det kan jeg nu snildt leve med
(der er jo aldrig nogen som kan uploade med 2048 alligevel, ud over
store servere hvor man alligevel kun henter en lille smule fra).

mvh Bernhard

Fra : km

Dato : 30-01-04 16:34

hej.

glem alt om tele2 , har haft dem som udbyder og skal ALDRIG mere have noget
med dem at gøre....

km

-------------

Fra : andy

Dato : 01-02-04 00:45

km skrev:
> hej.
>
> glem alt om tele2 , har haft dem som udbyder og skal ALDRIG mere have noget
> [...]
hvem ellers bruger DHCP ud over dem og TDC ? da jeg ikke gider at rode
mere med pppoe da jeg bruger linux. og min server er ikke for glad for
pppoe.

Fra : Henrik Oddershede

Dato : 15-02-04 21:30

km wrote:

> hej.
>
> glem alt om tele2 , har haft dem som udbyder og skal ALDRIG mere have noget
> med dem at gøre....

Hej.

Jeg er helt enig. De er skyld i, at jeg har været foruden Internet i en
måned ... og så sender de tilmed tilfældige regninger til mig for
ydelser, de ikke kan forklare mig hvad er.

Jeg har siden oktober 2003 været plaget af sagen. Det minder mig om, at
jeg skal have sendt næste klage til dem i morgen... *suk*.

Hold jer langt væk fra Tele2!

Mvh. Henrik Oddershede

--
Henrik Oddershede <henrik@REMOVE_THIScs.auc.dk>

Fra : Karsten Andersen

Dato : 16-02-04 10:26

Sun, 15 Feb 2004 21:30:14 +0100, skrev Henrik Oddershede, på 23
linier, i <c0okrt$j8v$2@sunsite.dk>, :

Så skulle man jo holde sig fra alle...

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Henrik Oddershede

Dato : 16-02-04 19:05

Karsten Andersen wrote:
> Sun, 15 Feb 2004 21:30:14 +0100, skrev Henrik Oddershede, på 23
> linier, i <c0okrt$j8v$2@sunsite.dk>, :

[...]

> Så skulle man jo holde sig fra alle...

Jeg tror, at Tele2 hører til blandt de værste...

Mvh. Henrik
--
Henrik Oddershede <henrik@REMOVE_THIScs.auc.dk>

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-02-04 09:51

Mon, 16 Feb 2004 19:05:14 +0100, skrev Henrik Oddershede, på 16
linier, i <c0r0o0$ae4$1@sunsite.dk>, :

>[...]
>
>Jeg tror, at Tele2 hører til blandt de værste...
>
>Mvh. Henrik
Jeg har ingen problemer og
Intet stikker Tiscali

Karsten
Der ikke har fået en regning fra Tiscali i flere år

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 15-02-04 16:35

On 28 Jan 2004 17:01:47 GMT, Jesper Hansen <jesper@CGFWSlismoes.dk>
(slet CGFWS) wrote:

> [...]
>indlæg. Er det så slemt med udfald som mange skriver eller er det kun
>dem der er utilfredse der skriver mest her i gruppen?

Jeg har haft Tele2 512/128 siden september. Det varede to dage, før
det kom til at køre (hvor jeg næsten uafbrudt talte med deres
hotline). Årsagen var, at de lejer en 2 mbit linie hos TDC, som de så
selv skal drosle ned til 512 eller 1024. Det er angiveligt ret
vanskeligt, og i mit tilfælde var den røget ned på omkring 20. Deres
supporter nægtede dog stædigt at tro på, at fejlen skulle være i deres
ende. Men efter to dage virkede det lige pludselig - uden at jeg dog
nogensinde fik en forklaring.

Siden den dag har det fungeret stort set upåklageligt. Alligevel er
der nogle minusser.

For det første tager det normalt 15 til 20 minutter (eller mere) før
man kommer igennem på telefonen til deres support. For det andet er
der et generelt problem med de lejede linier. Det er jo stadig TDC,
som skal udføre evt. fejlretning, og derfor vil det tage længere tid.
Jeg har endnu ikke haft brug for det, men jeg er lidt bekymret i den
anledning.

Hvad angår de binære grupper, som også har været nævnt, så er billedet
blandet. dk.binaer.* er helt i top. Completeness er tæt på 100% og
retention ligger i de fleste tilfælde på 14 dage eller mere.

Til gengæld er de fleste grupper under alt.binaries.* aldeles
ubrugelige. Retention ligger ikke meget over TDC's 48 timer og
completeness er i de fleste tilfælde klart under 50%.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org