Ping
Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 12:49

Hej

Findes der en server jeg kan pinge, og som er beregnet til det. Jeg
oplever i øjeblikket pakketab på vores linje, og har prøvet at pinge
centralen, men ville høre om der var en server man kunne pinge, som der
er sikkerhed for svarer. Og ikke nedprioriterer pingpakker

Nogen der kan hjælpe?

CS

cs at sleepy dot dk

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 28-01-04 18:10

"CS" <askmeforanaddress> wrote:

> [...]
>centralen, men ville høre om der var en server man kunne pinge, som der
>er sikkerhed for svarer. Og ikke nedprioriterer pingpakker

En af din udbyders post-, web-, eller DNS-servere ville være et
naturligt valg. Bare find sådan én der svarer på ping.

Det er kun rutere der nedprioriterer det at svare på ping -
servere plejer enten at svare med fuld hastighed eller (hvis
nogen har filtreret ping fra) slet ikke at svare nogensinde.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).