POLL: Arrownet
Fra : Benjamin

Dato : 03-02-04 10:12

Hej NG.

Vi er en kollegie/boligforening der er ude for at kigge efter noget internet

Vi har et tilbud fra arrownet som ser ok ud men efter og have kigget lidt på
folks mening her i ng og i dvs. forumer er jeg ikke halt så optimisk mere.

Som jeg læser det er arrownet's løsning ok for boligforeningere hvor der er
mange der bare bruger internettet til http/mail og bare har brug for en
128/128 mbit forbindelse
men for steder hvor der bor flere unge (læs: nørter) så er det ikke den
fedeste løsning

Er der nogle der kan genkænde dette problem ?
Nogle der har arrownet og er glade/sure på dem

Mvh
Benjamin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-02-04 22:09

On Tue, 3 Feb 2004 10:12:01 +0100, "Benjamin" <sdf@df.dk> wrote:

> [...]
>fedeste løsning
>
>Er der nogle der kan genkænde dette problem ?
>Nogle der har arrownet og er glade/sure på dem

Jeg har arrownet og har haft det i snart 1 år, med både gode og dårlige
erfaringer, dog primært gode.

havde først en 1024/512 linie og den kørte perfekt. Valgte så at
nedgraderer til en 512/256 linie for at spare lidt på pengene.

Men en ting har jeg dog erfaret. Man skal ikke forvente samme stabilitet
hos Arrownet som hos fx Cybercity eller TDC, dog blev jeg anbefalet af
en tekniker, at rette henvendelse til Arrownet og så fortælle om mine
realle erfaringer så at de har noget at arbejde med.

Men til prisen synes jeg faktisk at de er ok og fair.
Flemming Jacobsen

Fra : Ivan G

Dato : 04-02-04 06:06

> [...]
> en tekniker, at rette henvendelse til Arrownet og så fortælle om mine
> realle erfaringer så at de har noget at arbejde med.

Nu er der jo så også lige nogle formildende omstændigheder i vejleområdet
som skal tages højde for. (Kabelbrud, leje af net hos TDC kunne kun komme på
tale UDEN redundans osv.) Men det problem skulle jo være ude af verden
nu....

Min 1024/512 Kbit fungerer ganske fint, specielt til prisen . OK
pingtider og fin hastighed. Der har været enkelte nedbrud, og når man så
ringede til deres kundeservice fik man med det samme at vide, at de var klar
over problemet, og at der blev arbejdet på det. Denne besked var båndet, så
man ikke behøvede at vente. De gange jeg ellers har haft brug for support
har det været kompetente folk jeg har snakket med. Jeg er skam vældigt godt
tilfreds.

> Men til prisen synes jeg faktisk at de er ok og fair.
Enig!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-02-04 18:03

On Wed, 4 Feb 2004 06:05:57 +0100, "Ivan G" <nix@pille.du> wrote:

> [...]
>tale UDEN redundans osv.) Men det problem skulle jo være ude af verden

Dette er IMO ikke formildende omstændigheder. Arrownet i Vejle, har så
vidt jeg ved ikke lejet sig ind hos TDC, ihvertfald ikke af hvad jeg ved
i min boligforeining.

Dette skal dog ikke ses som kritik som sådan, for de har skam været
utroligt gode til at følge op på problemet og til at få det løst.
Flemming Jacobsen

Fra : sailor99

Dato : 04-02-04 15:04

Jeg melder mig også blandt de tilfredse brugere af Arrownet. Forbindelsen er
ok ( 512/256), og i det begrænsede omfang jeg har haft brug for lidt
support, har det været hurtigt og kompetent.

Eneste irriterende problem lige nu er, at man som bruger af Arrownet ikke
kan sende mails til brugere af WOL, fordi WOL har opsat en verifikation på
Arrownet, hvilket Arrownet ikke tillader, men der arbejdes på en løsning,
siger man.

Mvh
Georg

Fra : Thomas Corell

Dato : 04-02-04 15:50

sailor99 wrote:

> [...]
> Arrownet, hvilket Arrownet ikke tillader, men der arbejdes på en løsning,

Kan du uddybe det ?

For som jeg læser/forstår det giver det enten ikke mening, eller er ikke
korrekt.

--
Don't waste space

Fra : sailor99

Dato : 04-02-04 23:18

> Kan du uddybe det ?

Citat fra Arrownets kundeservice:
"WOL har opsat verifikation af emailadresser på vores server. Dette tillader
vi ikke at der bliver tjekket for, og derfor bliver du afvist."

Mvh
Georg

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 05-02-04 00:29

sailor99 skrev:

> Citat fra Arrownets kundeservice:
> "WOL har opsat verifikation af emailadresser på vores server. Dette
> tillader vi ikke at der bliver tjekket for, og derfor bliver du afvist."

Det giver stadigvæk ikke spor mening.

Hvis jeg skal gætte, betyder den ovennævnte sætning at WOL (Tiscali) hoster
emailservicen og at mailserveren er opsat til at forlange brugernavn/kodeord
og det er Arrownet utilfreds med.

1-2-3 Arrownet har hængepatter, giver cirka lige så meget mening (selvom det
ved et lykketræf skulle passe på deres tekniske personale).

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-02-04 08:39

sailor99 wrote:

> Citat fra Arrownets kundeservice:
> "WOL har opsat verifikation af emailadresser på vores server. Dette tillader
> vi ikke at der bliver tjekket for, og derfor bliver du afvist."

Hvilken fejlmeddelelse får du/man ?

(går udfra at WOL er Worldonline, nu Tiscali ?)

--
Don't waste space

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 06-02-04 09:45

> [...]
> 128/128 mbit forbindelse
> men for steder hvor der bor flere unge (læs: nørter) så er det ikke den

Du kan få op til 4 mbit forbindelse hos Arrownet.

Jeg fik det i slutningen af 2002, og der var i starten store problemer.
Brugte mit gamle 33.6K modem meget i de første par måneder :( Jeg kom fra en
TDC-ADSL linje, så det var ret surt.
Jeg hører også under Vejle, og her har de haft store problemer i 2003. Så
store at de kvitterede med gratis billetter (2 til hver kunde) til et Amin
Jensen show her for et par uger siden. Ret flot.

Derudover har jeg, og flere jeg kender, fået kontant tilbagebetaling kom
kompensation for nedetiderne.

Idag kører det perfekt næsten 24/7. Savner næsten ikke min DSL linje mere...
kun newsserveren ;)

Eneste anden minus er at fast ip ikke er gratis. Alt afhængig af hvilken
aftale i får med dem, koster det ca. 25 kr per måned.

> Er der nogle der kan genkænde dette problem ?
> Nogle der har arrownet og er glade/sure på dem

Bandede dem langt væk i starten, men er mægtig glad for dem idag.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-02-04 18:48

On Fri, 6 Feb 2004 09:44:48 +0100, "Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk>
wrote:

> [...]
>store at de kvitterede med gratis billetter (2 til hver kunde) til et Amin
>Jensen show her for et par uger siden. Ret flot.

Tja, deres problemer er der da stadigvæk, ihvertfald i min
boligforening. Så sent som den 30 januar var mit internet nede hele
dagen og jeg måtte derfor sidde online via GPRS

>Derudover har jeg, og flere jeg kender, fået kontant tilbagebetaling kom
>kompensation for nedetiderne.

Har jeg så ikke fået!!
Flemming Jacobsen

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 10-02-04 00:39

> Har jeg så ikke fået!!

Klag og forlang det! Uden at svine dem til. Det er ikke en kollektiv
tilbagebetaling vi fik, kun dem der brokkede sig.

Fra : Brian Høy

Dato : 13-02-04 00:45

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> Tja, deres problemer er der da stadigvæk, ihvertfald i min
> boligforening. Så sent som den 30 januar var mit internet nede hele
> dagen og jeg måtte derfor sidde online via GPRS

Bor du i Ishøj eller ?... og kan du evt prøve en tracert til www.dix.dk og
poste den her ?