Tænk hvis man var Cc-kunde...
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-02-04 12:57

.... og ville ind på www.sco.com lige nu. Så ville det være lidt svært.

Men okay, folk der vil ind på www.sco.com har sikkert også en shell
andetsteds.

Og okay, selv folk ved andre udbydere får kun en hilsen fra SCOs FW om at
WWW-serveren ikke er så glad.

Men ret effektiv måde at begrænse x antal komprimenterede maskiners hærgen
på.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 01-02-04 13:08

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in

> ... og ville ind på www.sco.com lige nu. Så ville det være lidt svært.

Det ser sådan ud.

> Og okay, selv folk ved andre udbydere får kun en hilsen fra SCOs FW om
> at WWW-serveren ikke er så glad.

Ja, så tænk hvis man også var TDC, Orange eller Tiscali osv -kunde :)

> Men ret effektiv måde at begrænse x antal komprimenterede maskiners
> hærgen på.

Kompromitterede?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-02-04 13:22

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> wrote in message
> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in
>
> Det ser sådan ud.

Eller, det er ret nemt - der er ikke langt til 127.0.0.1

> Kompromitterede?

Det er en udlægning, som jeg ikke kan være uenig i. D'oh!

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 01-02-04 13:49

> Eller, det er ret nemt - der er ikke langt til 127.0.0.1

Nej, det må man sige. Gad vide om de et stykke tid i forvejen har ændret
recorden til det for at undgå et DDoS idag.

216.250.128.12 svarer ikke på port 80, så enten er serveren taget ned,
eller også blive den måske DDoS'et - well der kan være mange årsager...

> Det er en udlægning, som jeg ikke kan være uenig i. D'oh!

Skidt, jeg ved at din retstavning normalt er til et 13-tal :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-02-04 14:07

> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in
>
> Nej, det må man sige. Gad vide om de et stykke tid i forvejen har ændret
> recorden til det for at undgå et DDoS idag.

Det vil jeg tro, det er egentligt meget flinkt overfor SCO - og muligvis vil
ejere af inficerede maskiner opdage at deres maskiner er inficerede.

Egentligt synes jeg det er et smart trick, hvilket måske ikke helt (eller
overhovedet) fremgik af mit første indlæg.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-02-04 14:07

Simon Haugaard Pedersen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> 216.250.128.12 svarer ikke på port 80, så enten er serveren taget ned,
> eller også blive den måske DDoS'et - well der kan være mange årsager...

Hmm jeg har indført

|216.250.128.12 www.sco.com

i min /etc/host fil, men
host www.sco.com siger stadig
127.0.0.1 hvordan sletter jeg caschen? Formoder at det er den der spiller mig et
pus,,,

Køre Mandrake 9.2

XFUT til unix gruppen,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Kent Friis

Dato : 01-02-04 14:48

Den Sun, 01 Feb 2004 14:06:52 +0100 skrev Ivar Madsen:

> [...]
>host www.sco.com siger stadig
>127.0.0.1 hvordan sletter jeg caschen? Formoder at det er den der spiller mig et

Check /etc/nsswitch.conf - måske er Mandrake sat op til at checke
DNS før /etc/hosts.

Mvh
Kent

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-02-04 15:15

Kent Friis skrev i -dk.edb.system.unix:

> Check /etc/nsswitch.conf - måske er Mandrake sat op til at checke
> DNS før /etc/hosts.

Den siger

|hosts: files nisplus nis dns

så det er ikke der hunden ligger begravet,,,

og host siger stadig localhost

Fra : Christian Laursen

Dato : 01-02-04 17:13

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

> [...]

host-kommandoen bruger vist altid kun DNS og ikke /etc/hosts og venner.

Prøv med ping e.l. istedet.

Christian Laursen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-02-04 18:12

Simon Haugaard Pedersen skrev:

> "Anders Vind Ebbesen" wrote

> Nej, det må man sige. Gad vide om de et stykke tid i forvejen har
> ændret recorden til det for at undgå et DDoS idag.

De gjorde i alt fald på et tidspunkt (satte TTL til 60 sekunder):

http://www.mail-archive.com/nanog@merit.edu/msg19006.html

XO Communications sælger båndbredde til den udbyder hvor sco.com er hostet:

http://www.mail-archive.com/nanog@merit.edu/msg18971.html

Fra : Nico

Dato : 01-02-04 13:37

> ... og ville ind på www.sco.com lige nu. Så ville det være lidt
svært.
Er den ikke nede pga DDOS?

> Men okay, folk der vil ind på www.sco.com har sikkert også en
shell
> andetsteds.
Har de?

> Og okay, selv folk ved andre udbydere får kun en hilsen fra SCOs
FW om at
> WWW-serveren ikke er så glad.
Mon ikke CC kunder lever uden?

> Men ret effektiv måde at begrænse x antal komprimenterede
maskiners hærgen
> på.
Effektiv? Forklar.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-02-04 13:54

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote in message
> svært.
> Er den ikke nede pga DDOS?

Tildels.

> shell
> Har de?

Det vil jeg tro.

host www.sco.com
www.sco.com has address 127.0.0.1

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 01-02-04 15:25

[Jeg kom til at sende detteher pr. e-post først - undskyld,
Anders]

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote:

>... og ville ind på www.sco.com lige nu. Så ville det være lidt svært.

Hvorfor det?

(Jeg formoder du hentyder til et eller andet CC har gjort, men
hvordan i alverden skal en læser af dit indlæg vide hvad det er
du snakker om? Jeg ved det fx ikke.)

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-02-04 15:33

Jesper Dybdal <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> crashed Echelon writing

> Hvorfor det?
>
> (Jeg formoder du hentyder til et eller andet CC har gjort, men
> hvordan i alverden skal en læser af dit indlæg vide hvad det er
> du snakker om? Jeg ved det fx ikke.)

Hos CC bliver sco.com resolvet til 127.0.0.1 hvilket er din lokale maskine.

sco.com er p.t under heftig DOS-angreb og iflg. nyhederne allerede lagt ned
og SCO har udmeldt der kommer til at gå laang tid før sco.com er oppe igen.

At sætte DNS til 127.0.0.1 har CC så opnået at folk som har været ramt af
ormen MyDoom ikke kan angribe sco.com men sig selv (hvis da den angriber på
recorden og ikke IP'en), og samtidigt lukket for den ekstra trafik det vil
skabe hvis man ganske uskyldigt skulle finde på at besøge sco.com.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nico

Dato : 01-02-04 17:31

> [...]
trafik det vil
> skabe hvis man ganske uskyldigt skulle finde på at besøge

Og er det ikke fint?

Det startede med at lyde som om det er et problem

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-02-04 19:12

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> crashed Echelon writing

> Og er det ikke fint?
>
> Det startede med at lyde som om det er et problem

Det kommer an på personen, der er vel personer som har brug for adgang til
sco.com, ellers var det næsten meningsløst at domænet eksisterede :)

--
Bjarke Andersen

Fra : TBC

Dato : 01-02-04 18:06

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse

> ... og ville ind på www.sco.com lige nu. Så ville det være lidt svært.

Tilsyneladende også som Telia kunde. Jeg har heller ikke adgang til
www.sco.com / www.sco.dk Hvad er det lige det handler om med SCO, forklaret
for en der har sovet i timen og intet har hørt (evt bare link med
forklaring)

TBC

C:\Documents and Settings\TBC>tracert www.sco.dk

Sporer rute til faunus.webpartner.dk [195.184.96.44]
over et maksimum af 30 hop:

1 <1 ms <1 ms <1 ms xys.mshome.net [192.168.0.1]
2 9 ms 8 ms 8 ms dk-osd-xg1-lo0-access.orestad.dk.telia.net
[194.
255.160.1]
3 8 ms 8 ms 8 ms dk-osd-fr01-eth0-access.orestad.dk.telia.net
[19
4.255.208.41]
4 8 ms 9 ms 8 ms
dk-ejb-b1-geth1-1-508-access.ejby.dk.telia.net [
194.19.194.60]
5 9 ms 9 ms 10 ms webpartner-gw.dix.dk [192.38.7.49]
6 12 ms 13 ms 12 ms cph-metro-sc.net.webpartner.dk
[213.173.240.1]
7 12 ms 11 ms 13 ms ge50.sr1-hq.net.webpartner.dk
[213.173.240.30]
8 13 ms 14 ms 13 ms faunus.webpartner.dk [195.184.96.44]

Sporing fuldført.

C:\Documents and Settings\TBC>tracert www.sco.com

Sporer rute til www.sco.com [216.250.128.12]
over et maksimum af 30 hop:

1 <1 ms <1 ms <1 ms xys.mshome.net [192.168.0.1]
2 8 ms 9 ms 8 ms dk-osd-xg1-lo0-access.orestad.dk.telia.net
[194.
255.160.1]
3 8 ms 9 ms 8 ms dk-osd-fr01-eth0-access.orestad.dk.telia.net
[19
4.255.208.41]
4 8 ms 9 ms 8 ms
dk-ejb-b1-geth1-1-508-access.ejby.dk.telia.net [
194.19.194.60]
5 9 ms 8 ms 8 ms dk-osd-b2-geth1-1-core.orestad.dk.telia.net
[194
..255.239.227]
6 8 ms 10 ms 9 ms kbn-osd-i1-geth14-0.telia.net [213.248.66.73]
7 9 ms 9 ms 9 ms kbn-bb2-pos1-3-0.telia.net [213.248.64.57]
8 91 ms 89 ms 90 ms nyk-bb1-pos0-1-0.telia.net [213.248.64.22]
9 90 ms 90 ms 90 ms nyk-i1-pos3-0.telia.net [213.248.82.14]
10 90 ms 91 ms 90 ms p3-0.IR1.NYC-NY.us.xo.net [206.111.13.25]
11 91 ms 91 ms 91 ms p5-0-0.RAR1.NYC-NY.us.xo.net [65.106.3.37]
12 118 ms 117 ms 118 ms p6-0-0.RAR2.Chicago-IL.us.xo.net
[65.106.0.29]
13 117 ms 117 ms 117 ms p0-0-0-1.RAR1.Chicago-IL.us.xo.net
[65.106.1.89]

14 140 ms 143 ms 140 ms p6-0-0.RAR2.Denver-CO.us.xo.net
[65.106.0.25]
15 140 ms 139 ms 140 ms p0-0-0-2.RAR1.Denver-CO.us.xo.net
[65.106.1.81]

16 152 ms 152 ms 152 ms p4-0-0.MAR1.SaltLake-UT.us.xo.net
[65.106.6.74]

17 152 ms 152 ms 152 ms p0-0.CHR1.SaltLake-UT.us.xo.net
[207.88.83.42]
18 * * * Anmodning fik timeout.
19 * * * Anmodning fik timeout.
20 * * * Anmodning fik timeout.
21 * * * Anmodning fik timeout.
22 * * * Anmodning fik timeout.
23 * * * Anmodning fik timeout.
24 * * * Anmodning fik timeout.
25 * * * Anmodning fik timeout.
26 * * * Anmodning fik timeout.
27 * * * Anmodning fik timeout.
28 * * * Anmodning fik timeout.
29 * * * Anmodning fik timeout.
30 * * * Anmodning fik timeout.

Sporing fuldført.

Fra : TBC

Dato : 01-02-04 18:10

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forklaret
> for en der har sovet i timen og intet har hørt (evt bare link med

Hmm. måske skulle jeg gøre det til en vane at læse *hele* tråden inden jeg
spørger: news:Xns94829E4D6D31Cbjoegdk@130.225.247.90

TBC

Fra : Kim

Dato : 02-02-04 11:38

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> [...]

Det er sco der selv har lukket deres domæne.

[Quote] grc.com

SCO has "done the right thing" (not that they really had any choice) by
removing their "www.sco.com" domain from the Internet. It has been
withdrawn from the Internet's domain name system (DNS) so that the
hundreds of thousands of infected machines will no longer be able to
determine the IP address of SCO in order to target their bandwidth
connection attack

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 02-02-04 15:29

"Kim" <online@home.invalid> wrote in message
> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse

> Det er sco der selv har lukket deres domæne.

Ja, i dag. Men i går var det ikke tilfældet.

> [Quote] grc.com

Der findes et par sites som viser helt nøjagtigt hvor meget fejl Gibson har
taget i diverse sammenhænge.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-02-04 19:59

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> crashed Echelon writing

> ... og ville ind på www.sco.com lige nu. Så ville det være lidt svært.

Gad vide om det samme vil ske med microsoft.com imorgen?!

--
Bjarke Andersen