Webspeed - måler de ikke linjen inden de a~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-01-04 22:44

Har lige haft min onkel i røret i en lille times tid. Han fik webspeed i
torsdags, eller rettere der kom montøren og satte et eller andet stik op og
kørte mere eller mindre med det samme. Han fik selvfølgelig min tantes
underskrift på at han havde været der (de havde købt den løsning hvor de
selv skulle konfigurere computeren, opsætning af stik m.v. lavede
teknikeren) uden hun dog lige ville vove sig ud i at prøve det af.

Da min onkel kom hjem hen på aftenen satte han sig så til at prøve at følge
vejledningen - men det lykkedes ham ikke at få hul igennem. Den side
forbindelsen skulle registreres på, kom aldrig frem.

Jeg har så brugt en lille time på at få ham i luften nu her, men det
lykkedes heller ikke. Det tætteste vi kom på var at han fik beskeden at
signalet ikke var godt nok og at han skulle kontakte support. Hvis det
viste sig at der var et godt nok signal andetsteds i huset - ville han
komme til at betale x kr i gebyr for et eventuelt teknikerbesøg - det er jo
fair nok.

Nu er det sådan at signalet ikke er godt nok hverken der hver kabeltv
kommer ind i huset eller ved nogen af de andre stik (sjovt nok ;). Så jeg
undrer mig lidt, burde sådanne 500 kr da ikke i det mindste medføre at
montøren lige målte om der var et signal der var kraftigt nok inden han tog
afsted igen? Eller er det noget der tager lang tid, og så gør TDC det først
hvis kunden ikke kan komme på?

Mvh.
Flemming

Fra : Nic

Dato : 17-01-04 23:09

> [...]
> komme til at betale x kr i gebyr for et eventuelt teknikerbesøg - det er jo

Det tog 4 tekniker-besøg hos min mor . . .

> [...]
> afsted igen? Eller er det noget der tager lang tid, og så gør TDC det først

Det tager ingen tid. Det kan han se når han http'er til kabelmodemet - nu kan jeg ikke huske ip'en, men jeg så han gjorde det hos
min kære mor.

(han var så den 4 der var på besøg)

Det endte med at der manglede 1 sølle db på returvejen, og som han fixede ved at skrue op på anlægget ude på vejen.

Men ja, det burde teknikeren da have fixed hvis i har bestilt en totalløsning?

Fra : Erik

Dato : 18-01-04 09:38

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:4009b26f$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det tager ingen tid. Det kan han se når han http'er til kabelmodemet - nu kan jeg ikke huske ip'en, men jeg så han
gjorde det hos
> min kære mor.

Det må være den her:
http://192.168.100.1/signal.html

--
Erik

Fra : Nic

Dato : 18-01-04 13:14

> Det må være den her:
> http://192.168.100.1/signal.html
Jeps. Takker. Skriver ned :)

Fra : Jens

Dato : 18-01-04 20:56

> Jeps. Takker. Skriver ned :)

Vær opmærksom på værdierne "StatusTxPower" og "DownChannelPower", den
første skal ligge mellem 40 - 50 dBmV, den næste mellem -10 og +10 dBmV.

Hvis StatusTxPower (Transceive Power level) er oppe omkring 55 - 58 dBmV,
så er signalet for dårligt.

Jens

Fra : Nic

Dato : 18-01-04 21:22

> [...]
>
> Hvis StatusTxPower (Transceive Power level) er oppe omkring 55 - 58 dBmV,

Tak for info.

Signal to Noise Ratio 39 dB

Power Level 41 dBmV

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 20-01-04 23:54

> Tak for info.
>
> Signal to Noise Ratio 39 dB
> Power Level 41 dBmV

Det er faktisk meget fint....

Lars B

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 19-01-04 20:30

Hejsa

SNIP

> [...]
tog
> afsted igen? Eller er det noget der tager lang tid, og så gør TDC det

Var tv signalet heller ikke godt før han kom?

Venligst
Hans

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-01-04 13:16

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in

> Hejsa
>
> SNIP
>
> Eller er det noget der tager lang tid, og så gør TDC det
> først hvis kunden ikke kan komme på?
>
> Var tv signalet heller ikke godt før han kom?

Jo, det var fint - og er stadig fint. Men internetadgangen vil bare ikke.

Flemming

Fra : Jens

Dato : 25-01-04 21:59

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev i en
meddelelse news:Xns947B874A26071flemmingfjerndettejo@212.242.40.196...

> Jo, det var fint - og er stadig fint. Men internetadgangen vil bare ikke.

Det ligger ikke inden for de samme frekvenser, så et godt TV signal er ikke
lig med et godt Internet signal.
Man kan dog med rimelighed konkluderer at et dårligt TV signal (alle
kanaler) heller ikke giver et godt Internet signal.

Jens