Hej alle,
Min 1½ år gamle 80 Gb Maxtor disk er begyndt at få defekte sektorer - jeg
har downloadet Powermax diagnose programmet, som har testet disken.
Disken failede testen, og programmet gav mig en 6 cifret errorcode, og bad
mig lave en RMA hos
www.maxtor.com
Jeg har så været inde under support hos Maxtor og kigget på RMA proceduren -
indtaster jeg mit serienummer på disken og fejlkoden, anerkendes fejlen og
der er garanti på disken frem til maj 2005.
Jeg kan så vælge 2 muligheder for returnering - Standard eller Advanced. Ved
Standard skal disken sendes ind inden man modtager en erstatningsdisk, og
ved Advanced sender Maxtor en ny disk inden at man returnerer den defekte
disk - dog mod at man indtaster et kreditkortsnummer.
Er der nogen her der har prøvet at returnere ? - hvilken metode valgte i ? -
hvor lang tid tog det ? - hvis i har valgt "Advanced", blev i så først
debiteret en ny disk, eller anvender Maxtor kreditkortsnummeret som
sikkerhed ?
mvh
Andreas M. Hansen
- Som sidder og arbejder på en tilsyneladende defekt disk - uden at kunne
mærke en skid - ud over et par fejlmeldinger i min errorlog....