RMA hos Maxtor ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-02-04 22:38

Hej alle,

Min 1½ år gamle 80 Gb Maxtor disk er begyndt at få defekte sektorer - jeg
har downloadet Powermax diagnose programmet, som har testet disken.
Disken failede testen, og programmet gav mig en 6 cifret errorcode, og bad
mig lave en RMA hos www.maxtor.com

Jeg har så været inde under support hos Maxtor og kigget på RMA proceduren -
indtaster jeg mit serienummer på disken og fejlkoden, anerkendes fejlen og
der er garanti på disken frem til maj 2005.

Jeg kan så vælge 2 muligheder for returnering - Standard eller Advanced. Ved
Standard skal disken sendes ind inden man modtager en erstatningsdisk, og
ved Advanced sender Maxtor en ny disk inden at man returnerer den defekte
disk - dog mod at man indtaster et kreditkortsnummer.

Er der nogen her der har prøvet at returnere ? - hvilken metode valgte i ? -
hvor lang tid tog det ? - hvis i har valgt "Advanced", blev i så først
debiteret en ny disk, eller anvender Maxtor kreditkortsnummeret som
sikkerhed ?

mvh

Andreas M. Hansen
- Som sidder og arbejder på en tilsyneladende defekt disk - uden at kunne
mærke en skid - ud over et par fejlmeldinger i min errorlog....

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-02-04 00:37

Andreas M. Hansen mumbled his insignificant opinion in:
bvud05$10jgag$1@ID-144871.news.uni-berlin.de

<klip>
> [...]
> valgte i ? - hvor lang tid tog det ? - hvis i har valgt "Advanced",
> blev i så først debiteret en ny disk, eller anvender Maxtor

Hvis jeg husker rigtigt , så holder de kun kortet som sikkerhed indtil de
modtager den anden disk og accepterer retuneringen. På den måde sender de
erstatningsdisken med det samme. Så har du et vist tidsrum til at sende den
anden retur, ellers har du lige købt en disk mere af dem :) Forklaringen
står også på deres side et sted [tm]

Har brugt den normale metode, og fik en anden disk ca. 14 dage efter jeg
sendte min afsted.

> Andreas M. Hansen
> - Som sidder og arbejder på en tilsyneladende defekt disk - uden at
> kunne mærke en skid - ud over et par fejlmeldinger i min errorlog....

Håber ikke du ligepludselig arbejder på en disk hvor du ikke engang kan læse
errorloggen :)

..drev gruppen er vist mere korrekt..