Hvordan får man et webcam ud på webben?
Fra : Kaasing

Dato : 04-02-04 21:46

Hej
Måske lidt off topic, men jeg prøver alligevel.
Jeg har netop erhvervet mig et webcam, et terratec usb. Nu vil jeg gerne
have livestream ud på nettet, hvordan kan det lade sig gøre?
Findes der en guide, gerne på dansk, men engelsk går også, og til nød tysk,
så vil jeg da gerne have et link til den.

Mvh

Poul

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 04-02-04 22:33

In news:0PcUb.5299$zz1.1028@news.get2net.dk ,
Kaasing <kaasing_fjernes@fjernes_hotmail.com> typed:
> [...]
> Findes der en guide, gerne på dansk, men engelsk går også, og til nød
> tysk, så vil jeg da gerne have et link til den.

http://www.biromsoft.com/webcam/

Guide:
1. hent programmet (30 dage gratis)
2. kør det og sæt dit webcam op
3. vælg picture server billeder/live stream
4. henvis folk som skal se dig til http://dinIP/din_valgte_port

Ganske enkelt, lille og smart program.

--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 04-02-04 23:57

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1. hent programmet (30 dage gratis)
> 2. kør det og sæt dit webcam op
> 3. vælg picture server billeder/live stream

Det skal vel være ip:port

Altså kolon, ikke skråstreg :)

Brian
http://www.kolond.dk/

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 05-02-04 15:53

In news:4021789e$0$95095$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ,
Brian Lund <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> typed:

> Det skal vel være ip:port
>
> Altså kolon, ikke skråstreg :)

Ja selvfølgelig ! :) Ved ikke lige hvad jeg tænkte på :)

Fra : Kaasing

Dato : 05-02-04 19:23

Tak for linket. Men, min computer er tilsluttet gennem en router, så det
virker ikke med ip adressen. Hvad gør jeg så?

/Poul

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 05-02-04 20:17

In news:gOvUb.3104$lC5.1057@news.get2net.dk ,
Kaasing <kaasing_fjernes@fjernes_hotmail.com> typed:
> Tak for linket. Men, min computer er tilsluttet gennem en router, så
> det virker ikke med ip adressen. Hvad gør jeg så?

Du burde godt kunne bruge din ip, bare sørg for at det er din externe ip!
(tjek www.myip.dk ) Så er det jo bare spørgsmålet om hvilke porto du har
åbent til din computere? Men du kan selv vælge hvilken port du vil bruge som
pictureserver i programmet, så det burde være muligt at finde frem til en...