Ny PSU -5volt kun 3,55???
Fra : Olsen

Dato : 04-02-04 19:07

Hej jeg har købt en Super Tornado PSU 350wat
-5volt viser kun 3,55 volt er den defekt ? eller.....
ja jeg har fået byttet den en gang, hvor det var det
samme, jeg kører med Winbond Hardware monitor ver 2.70
hvad bruger man -5volt til..... kan maskinen køre med
-5volt som kun er 3.55 volt, det er lidt mærkeligt at man
får 2 PSU der gør det samme.

MVH Mogens.
m2olsen@tdcadsl.dk

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 04-02-04 19:09

"Olsen" <m2olsenSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad bruger man -5volt til..... kan maskinen køre med
> -5volt som kun er 3.55 volt, det er lidt mærkeligt at man

Har du set hvad den står på i BIOS ? Plejer man at kunne.

Fra : Olsen

Dato : 04-02-04 19:50

--
m2olsen@tdcadsl.dk
"Jakob Pilgaard Pedersen" <jpilgaardSPADE@tdcadsl.dk(fjern SPADE)> skrev i

> Har du set hvad den står på i BIOS ? Plejer man at kunne.

Ja det har du ret i den står på 0,00 volt ??? ska den mon det.

mvh Mogens

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 04-02-04 21:05

> [...]
> en meddelelse news:402134ea$0$95054$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja det har du ret i den står på 0,00 volt ??? ska den mon det.

Hm det var sært. Tror jeg ville prøve en anden psu, hvis du kan låne én
eller noget. Og ville helt klart også prøve et andet mobo.

Fra : Olsen

Dato : 04-02-04 21:13

klip.....

> Hm det var sært. Tror jeg ville prøve en anden psu, hvis du kan låne én
> eller noget. Og ville helt klart også prøve et andet mobo.

Nææ det hele er faktisk helt nyt, og har og kører faktisk godt, det var nu
bare
en større PSU jeg skulle ha', da den anden var for lille, da jeg har 5-6
hardiske
2 cd rom drev og 3-4 blæsere i maskinen, den orriginale PSU er der ingen
fejlmeldinger med, den viser -5volt = -5,05 så det er jo godt nok,
den er bare for lille, jeg havde jo håbet der var en eller nogle der havde
købt
den samme PSU og havde opsaveret det samme.
min maskine er Barton 2500+ og NF7 rev2 en god køler, det fejler skam ikke
noget
det er bare mærkeligt at 2 PSU'er af samme slags viser kun 3.55 volt ved -5
volt,
Mogens.

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 04-02-04 21:31

> [...]
> noget
> det er bare mærkeligt at 2 PSU'er af samme slags viser kun 3.55 volt

Tja, men det er altså også et temmeligt heavysetup du har dig der, mht. til
strøm. Måske lidt for tungt til en 350W efter min mening..

Fra : Olsen

Dato : 04-02-04 21:37

KLIP......

> Tja, men det er altså også et temmeligt heavysetup du har dig der, mht.
til
> strøm. Måske lidt for tungt til en 350W efter min mening..

Nå det ved jeg nu ikke, der er mange der har sagt at det kan den fint klare,
jeg har prøvet MM5 den viser sku' det samme -5volt...nemlig 3,55 volt
det må da være en fejl, jeg må ha' fat i SHG igen og se hvad de vil gøre ved
det
Mogens

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-02-04 23:08

"Olsen" <m2olsenSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP}

> [...]
> noget
> det er bare mærkeligt at 2 PSU'er af samme slags viser kun 3.55 volt

Lyder som en dårlig PSU.
-5V er her -5.14V.
Målt med MBM5 på et NF7-S rev. 2.0.
Med en Antec TruePower 430W PSU.

Fra : Olsen

Dato : 04-02-04 23:14

> Lyder som en dårlig PSU.
> -5V er her -5.14V.
> Målt med MBM5 på et NF7-S rev. 2.0.
> Med en Antec TruePower 430W PSU.
>
> Ja det er jeg også nået frem til, så den må også retur
mvh Mogens.

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-02-04 00:09

> mvh Mogens.

Måske du bør prøve et andet mærke.
Du har jo allerede sendt to retur.
Jeg kan anbefale Antec, de leverer det de skal.
De koster dog lidt mere end andre PSU'er.
Jeg ved dog ikke lige hvor kraftig din PSU skal være.

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 04-02-04 21:13

> [...]
> en meddelelse news:402134ea$0$95054$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja det har du ret i den står på 0,00 volt ??? ska den mon det.

Har du prøvet med MotherBoardMonitor?

Fra : Olsen

Dato : 04-02-04 21:27

--
en meddelelse news:402151fe$0$95073$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Olsen" <m2olsenSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet med MotherBoardMonitor?

Nej det har jeg ikke, det vil jeg da prøve.
hvor er det lige man finder den.
Mogens

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 04-02-04 21:35

> [...]
> en meddelelse news:402151fe$0$95073$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nej det har jeg ikke, det vil jeg da prøve.

http://mbm.livewiredev.com/ , google er din ven Det er ikke særlig svært
at sætte op. Du kan kigge under MOtherboard list for at finde dit mobo(var
det ikke NF7-S ? Samme som mit så )

Fra : Olsen

Dato : 04-02-04 21:58

KLIP...........

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 04-02-04 21:56

Olsen skrev:
> -5volt som kun er 3.55 volt, det er lidt mærkeligt at man
> får 2 PSU der gør det samme.

Prøv at måle spændingen direkte i stikket på bundkortet.
Det hænder ofte, at det er programmerne, der tager fejl.

Put et voltmeter mellem en sort ledning og den hvide i stikket, der går til
bundkortet.
http://www.pctechbytes.com/powersupply.htm

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 04-02-04 22:18

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det hænder ofte, at det er programmerne, der tager fejl.
>
> Put et voltmeter mellem en sort ledning og den hvide i stikket, der går

Jep, det er klart en ting man også lige ville gøre. Men må nok sige at jeg
aldrig har oplevet en så lav 5v. Men nu bruger du altså også temmelig meget,
med alle de hdd's osv. Jeg holder stadigvæk på at du bør prøve at låne en
større PSU og så teste den på nuværende config., og også samtidig med prøve
et andet bundkort på den nuværende psu.

Fra : Olsen

Dato : 04-02-04 22:46

--
en meddelelse news:4021611f$0$95062$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> med alle de hdd's osv. Jeg holder stadigvæk på at du bør prøve at låne en
> større PSU og så teste den på nuværende config., og også samtidig med

Ja ok jeg vil rode lidt med det, og se hvad jeg kommer frem til nu har jeg
sat den
orriginale Aopen PSU i igen der virker det fint med de der -5volt--- -5,14
volt
men tak nu alligevel jeg kommer senere i ugen eller næste uge med en melding
hvad jeg er nået til.
mvh Mogens.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-02-04 21:47

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message

> Prøv at måle spændingen direkte i stikket på bundkortet.
> Det hænder ofte, at det er programmerne, der tager fejl.

Men hvad bruger man minus spændingerne til?? Jeg mener ikke jeg har nogen
minus spændinger på min enermax PSU

Fra : Olsen

Dato : 07-02-04 01:08

--
m2olsen@tdcadsl.dk
> "Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message

> Men hvad bruger man minus spændingerne til?? Jeg mener ikke jeg har nogen
> minus spændinger på min enermax PSU

Næ det er muligt............. men når den hedder -5 volt skal den vel
være -5 volt og ikke -3.55volt
det kunne jo tyde på at PSU'en ikke er 100 % stabil, og hvem gider betale
for det????????
kan Puteren køre ordentlig eller hva'

mvh Mogens.