RTL8150 netkort problemer.
Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-02-04 17:35

Hej

jeg har lige bygget mig en ny server og denne kører saådan set også
meget godt dog er der et problem der irriterer mig..

Serveren har kørt upåklageligt de sidste dage uden nogen form for
nedbrud men hvis jeg sætter den til at hente med overnet så ender det
altid med at jeg efter et stykke tid (Ved ikke helt hvor længe) mister
forbindelsen til internet..

Serveren er lavet af et bundkort uden udvidelsesslot og derfor er det
ene netkort (Det til internet) et USB netkort med en RTL8150 kreds og
det er det der volder problemer.

Hvis jeg pinger kortets egen ip så får jeg reply men hvis jeg pinger
routeren (Cisco 667) så er det ligesom om den ikke er der og det
eneste der bringer kortet til at virke igen er at hive det fra USB
porten og sætte det til igen..

Styresystem er W2K og jeg har været inde og kigge på google og det
eneste der var som forslag var at det kunne være fordi den
disconnectede USB enheden men det tip var til XP og fanebladet hvor
man skulle slå det fra var der ikke i 2000..

Desuden undrer det mig at det skulle være det for det er som sagt kun
når kortet bliver "belastet" af overnet at det sker..

Nogen der har et forslag så ville jeg blive glad

Henrik Madsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-02-04 17:45

On Wed, 04 Feb 2004 17:34:42 +0100, Henrik Madsen
<hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote:

>Serveren er lavet af et bundkort uden udvidelsesslot og derfor er det
>ene netkort (Det til internet) et USB netkort med en RTL8150 kreds og
>det er det der volder problemer.

Jeg vil tro det er strømstyring der volder problemer - prøv at lege
lidt med indstillingerne i BIOS og Windows.

<mlr>

Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-02-04 19:50

On Wed, 04 Feb 2004 17:44:43 +0100, Michael Rasmussen
<YouCantFindMe@invalid> wrote:

>Jeg vil tro det er strømstyring der volder problemer - prøv at lege
>lidt med indstillingerne i BIOS og Windows.

Ja det var også det som jeg kunne læse mig til..

Men på en side står der at jeg skal gå ind under egenskaber for USB
rod hub og slå "Tilld at computeren slukker for enheden for at spare
strøm" fra men rådet er til WIN XP og jeg bruger 2000 server til min
server og der er den mulighed ikke..

Ved du hvor man eventuelt ellers kan finde den option, evt i reg.
databasen ?

Henrik Madsen