Anskaffelse af ny pc
Fra : Jimbo

Dato : 03-02-04 20:03

Hey

Jeg tænker på at anskaffe mig en ny pc, så jeg har sonderet terænnet lidt
og fundet frem til nedenstående komponenter:

Abit NF7-S ca. 800,- (SATA,
Soundstorm, overclockervenligt)
AMD Barton 2500+ ca. 700,- (efter sigende stærk
overclocker)
2*512 MB Samsung PC3200 ca.1300,- (billig ram, som jeg har hørt
godt om)
Zalman CNPS 7000AlCu ca. 300,- (rigtig lydsvag og potent
køler - har allerede én)

De resterende dele såsom hd, kabinet, grafikkort osv. har jeg i forvejen
eller planlægger at
skaffe henad vejen

Mit mål er at nå, hvis det er muligt ( afhænger om ram og cpu vil)
2500+@11,5*210MHz = 2514Ghz

Baggrunde for mit valg er som følger:
Så billig og stærk som som mulig, da jeg planlægger at anskaffe mig en ny
næste år,
når der forhåbentlig er kommet PCI Express, SATA version 2?, DDR2, Prescott
er
kommet deropad i GHz, SSE3 optimeret software eksisterer og bundkort til
Prescott
er fri for "børnesygdomme".
NF7-S

En længere smøre - nok for at overbevise mig selv om mine valg - for at nå
frem til mine spørgsmål?

1) Er der nogle der har erfaring med lige præcis ovenstående setup eller
næsten matchende.
2) Hvad har folk fået Samsung PC3200 ram op på og ved hvor mange volt?
3) Jeg har hørt at netop Zalman CNPS 7000AlCu skulle være lige i overkanten
pladsmæssigt på NF7-S,
men at det skulle være ladsiggørligt - nogen, der har erfaring med
dette?
4) Er der nogle der har erfaringer med et godt kabinet, hvor der er godt
airflow, ikke er for stort,
er plads til 2*120 mm blæsere (1 for, 1 bag) og ikke for støjende PSU
(kan evt. overtales til at skifte
PSU'en senere)??
5) Er der nogle der har forbedringsforslag til mit setup? Husk det skal være
i samme prisleje

Håber nogen har haft tålmodighed med min lange post og gider svare

mvh
John

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-02-04 20:30

Jimbo wrote:
> Abit NF7-S ca. 800,- (SATA,
> Soundstorm, overclockervenligt)
> AMD Barton 2500+ ca. 700,- (efter
> sigende stærk overclocker)

Kører jeg også med. Kan desværre kun få min Barton 2500+ til at køre
11x191mhz = 2.101mhz (lidt mere end 2800+). Og det med Corsair PC3200 Value
DDR RAM og en ThermalRight SLK947-U køler med 80mm Papst 19db blæser. Men
ellers er bundkortet virkelig godt.

> Mit mål er at nå, hvis det er muligt ( afhænger om ram og cpu vil)
> 2500+@11,5*210MHz = 2514Ghz

Good luck. Multiplier'en er kun på 11, så du skal nu nok regne med lidt
mindre Jeg havde fået anbefalet en Barton 2500+ fordi det skulle være
noget nær 95% sikkert at få den til at køre som 3200+ (11x200mhz = 2.200mhz)
med en ordentlig køler/blæser kombination og PC3200 DDR RAM. Men jeg rendte
åbenbart ind i de 5%