Programmerbar LED panel?
Fra : Joe

Dato : 03-02-04 16:03

Jeg søger med lys og lygte efter et LED panel, som jeg kan programmere via
egen udviklet software. Jeg kan godt finde paneler, hvor man kan taste
teksten via leverandørens egen Windows applikation eller Active-X komponent,
men jeg ønsker at kunne programmere teksten fra min Unix maskine således, at
jeg f.eks. kan få noget status vist dérfra.

Er der nogen der har nogle gode idéer eller ved hvem der ved mere?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 03-02-04 17:15

Således skrev "Joe" <joe@nowhere.xyz> i dk.edb.hardware Tue, 3 Feb
2004 16:03:23 +0100:

>Er der nogen der har nogle gode idéer eller ved hvem der ved mere?

Det lader til at en af de få LED-producenter, der har frigivet deres
protokol, er nogle der hedder Alpha.

<http://wls.wwco.com/ledsigns/alpha/>

Det ser også ud til at være muligt at få noget fornuftigt ud af en
Betabrite.

<http://dens-site.net/betabrite/betabrite.htm>

Hvor du finder det herhjemme, kan jeg så ikke hjælpe dig med.

Knud
--
Adult: A person who has stopped growing at
both ends and is now growing in the middle.

Fra : Joe

Dato : 04-02-04 00:21

> Det lader til at en af de få LED-producenter, der har frigivet deres
> protokol, er nogle der hedder Alpha.
>
> <http://wls.wwco.com/ledsigns/alpha/>

Så vidt jeg har kunne finde ud af, så koster protokollen $150, så "frigivet"
er måske så meget sagt. Men man har da muligheden, ser det ud til. Jeg har
dog ikke været så meget inde i teknikken endnu, så jeg ved ikke helt hvilket
"sprog" det er i.

> Det ser også ud til at være muligt at få noget fornuftigt ud af en
> Betabrite.
>
> <http://dens-site.net/betabrite/betabrite.htm>

De sælger kun fra Frankrig. Øv. Måske kan de fåes større, men jeg synes dem
jeg har set kun var 80x7 karaktere og det er ikke vildt meget.

Er der nogen der har erfaring med disse paneler (enten Betabrite eller
andre)?

Flere forslag/alternativer modtages stadigt gerne, da der da må være andre
som har haft brug for noget lignende?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 04-02-04 02:50

Således skrev "Joe" <joe@nowhere.xyz> i dk.edb.hardware Wed, 4 Feb
2004 00:21:05 +0100:

>Så vidt jeg har kunne finde ud af, så koster protokollen $150, så "frigivet"
>er måske så meget sagt.

Var det ikke denne her?

<http://wls.wwco.com/ledsigns/alpha/led97088061.doc>

Jeg skal dog ærligt indrømme at jeg ikke har kigget meget på den.

Knud
--
Die dulci fruere

Fra : Joe

Dato : 04-02-04 20:15

> Var det ikke denne her?
> <http://wls.wwco.com/ledsigns/alpha/led97088061.doc>

Jo, det var det vist.

Jeg har set lidt nærmere på det og fundet ud af, at man både kan programmere
BetaBrite og Alpha paneler. Den billigste ér dog stadigt BetaBrite til
kr.2250 og så tvivler jeg endda på, at der er kabler eller andet med, så det
er da ogs en slags penge! BetaBrite er bare ikke så stor og skal man have n
rimelig størrelse (hvor der kan komme en hel læsbar sætning), skal man op på
en Alpha 320C eller en 330C til henholdsvis 9- og 13000 kr.!

Så ehh.. jeg tror, at jeg vil prøve en BetaBrite, men vil lige se om man kan
købe een brugt først

Fra : Flare

Dato : 04-02-04 21:22

> [...]

> en Alpha 320C eller en 330C til henholdsvis 9- og 13000 kr.!
>
> Så ehh.. jeg tror, at jeg vil prøve en BetaBrite, men vil lige se om man

Jeg fik tilbudt nogle 40x20 nye til ca. 80-100 kroner dog i monocrom men med
backlight. 2000 kr !! Det er jo helt vanvittigt.

Priv i dk.teknik.elektronik. det var der jeg fik dem tilbudt

Anders

Fra : Joe

Dato : 04-02-04 22:10

> Jeg fik tilbudt nogle 40x20 nye til ca. 80-100 kroner dog i monocrom men
med
> backlight. 2000 kr !! Det er jo helt vanvittigt.

Ahh.. det er jo sikkert bare nogle "almindelige" paneler uden mulighed for
programmering via RS232?

> Priv i dk.teknik.elektronik. det var der jeg fik dem tilbudt

God idé - det er vel mere stedet for dette.