Opsætning af drev
Fra : KN

Dato : 03-02-04 14:03

Hej.
Efter erhvervelsen af endnu en harddisk er jeg er kommet lidt i tvivl om
"den rigtige kabling".
Jeg har nu en Maxtor ATA 133 og en IBM ATA 100 disk. Samt et DVD drev
og en DVD brænder.
Maxtor hd er sat som primær master - dvd`en som primær slave. Brænderen
sidder som sekundær master. Er det ok at sætte den sidste harddisk som
sekundær slave eller er der en "bedre" opsætning.
Jeg overvejer at sætte begge harddiske på samme kabel og begge dvd-drev på
den andet. Vil dette reducere hastigheden af den hurtigste af diskene???
Det hele skal jo helst køre stabilt - og så hurtigt som muligt.
Venlig hilsen
Kim

Fra : SonnyBoy

Dato : 03-02-04 15:36

On Tue, 3 Feb 2004 14:03:29 +0100, "KN" <knagel@FJERNishoejby.dk>
wrote:

> [...]
>sidder som sekundær master. Er det ok at sætte den sidste harddisk som
>sekundær slave eller er der en "bedre" opsætning.

Det er en udmærket opsætning - Det er en fordel at ha' de optiske drev
på hver sin controller når du kopierer 'on the fly'.

Du kan formentlig optimere maskinens ydelse ved at placere sidefilen
på harddisk nummer 2 - Jo mindre harddiskene skal flytte på
læsehovederne jo bedre kører maskinen...

<mlr>