Hvilken Printer ? Primært til sort-hvid te~
Fra : Jonas

Dato : 02-02-04 20:21

Hej Gruppe

Jeg skal have en printer, den skal fortrinsvis bruges til at printe
dokumenter ud fra nettet, samt opgaver og lign. Jeg regner med at have et
stort forbrug, derfor er det vigtigere med lave brugsomkostninger fremfor
billig anskaffelsespris. Altså jeg har ike noget imod at betale 2-4000kr for
en printer, hvis den kan printe til f.eks. 18 øre per side*. Er der nogen
anbefalinger ?

*En ting mere: Jeg vil helst undgå en maskine med for mange eller helst
ingen ekstra funktioner som f.eks. scanner.. osv, idet at så er der mere der
kan gå i stykker :-/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-04 20:50

"Jonas" <anonym@sted.dk> wrote:

> [...]
>en printer, hvis den kan printe til f.eks. 18 øre per side*. Er der nogen

En laserprinter - Den skriver klart pænere end blækprinterne og er
meget billigere i drift...

HP og Brother laver udmærkede printere i prisklassen 2500 - 3000
kroner - Selv ville jeg nok foretrække en netværksprinter og så er
Brother HL-5170DN til ca 3700 et rigtigt godt bud.

<mlr>

Fra : SuneG

Dato : 02-02-04 23:50

On Mon, 2 Feb 2004 20:20:46 +0100, "Jonas" <anonym@sted.dk> wrote:

> [...]
>ingen ekstra funktioner som f.eks. scanner.. osv, idet at så er der mere der

jeg har en Brother HL-1430 som kun kostede ca. 1500, og den er jeg
godt tilfreds med. Dens pris pr. side er helt okay (og meget bedre end
HP-lasers i samme prisklasse)

-Sune

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 03-02-04 12:16

Jonas wrote:
> [...]
> ingen ekstra funktioner som f.eks. scanner.. osv, idet at så er der mere der

Jeg kan kun tilslutte mig anbefalingerne af en Brother laser.
Jeg har en HL-1870N stående her ved siden af og den har jeg kun været
tilfreds med

Denne model har PostScript level 3-kompatibel fortolker, netværksserver
og automatisk duplexer indbygget. Den er også nem at sætte op med f.eks.
Linux som jeg bruger 98% af tiden.

Den står til ca. 4400,- inkl. moms pt.
Dens lillebror uden net hedder HL-1850 og er en smule billigere.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jonas