Hvorfor er der 2 sorte patroner i en Canon~
Fra : Pedersen

Dato : 02-02-04 20:10

Hej.

Der er 2 sorte patroner. En der er lidt større end den ande.

De hedder BCI-3eBK og BCK-6BK

Nogle der ved det.?

Mvh Tim

Fra : Kaasing

Dato : 02-02-04 22:46

Hej
Beklager jeg sådan lige bryder ind, jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men
har et til dig
Jeg går netop selv og overvejer en canon i865, og vil derfor gerne høre hvad
du synes om din printer?
Hvordan er kvaliteten i farve? Og i sort/hvid?
Holder hastigheden med 23 s pr min?
Er du alt i alt tilfreds med din printer, og kan du anbefale den?

/Poul

Fra : Jesper

Dato : 03-02-04 09:45

Ja nu er det heller ikke fordi jeg har den fine fine printer, men ville
meget gerne eje den. Men til Kaasing's spørgsmål >>

> Holder hastigheden med 23 s pr min?
Har du da brug for det skal gå så stærkt ?? Langt de fleste fabrikater
opgiver svimlende tal på s/min, men når man så får den hjem så holder det
ikke. Den måde de måler det på vil jeg tro er med en sort tekst i absolut
laveste kvalitet/opløsning og UDEN billeder, og hvor mange skal bare lige
have en hurtig udskrift for lige at se resultatet, når man kan se på skærmen
hvordan det ser ud (i hvert fald for det meste). Jeg mener at man skal købe
printeren, uanset om den hedder Canon - HP - Epson eller andet navn efter
hvordan udskriften ser ud, og ikke efter hastigheden. Selvfølgelig vil det
være rart det ikke tager 1 time for et billede i bare en rimelig opløsning,
men det er da vidst også kun de ældre printere der gjorde det. Der er sket
meget inden for printere de sidste 2 år, og hastigheden er reelt ikke noget
problem mere. Jeg vil så sige, at jeg har set nogen udskrifter fra lige
nøjagtig den i865, og tro mig, du vil ikke blive skuffet over kvaliteten fra
den. Havde jeg lige penge til den, ville den stå her i løbet af et par dage,
som det jo lige tager at få den bestilt billigt her på nettet.

Med venlig hilsen

Jesper

Fra : Pedersen

Dato : 03-02-04 22:02

Hej Poul

Helt ok.. har jo fået svar på mit spørgsmål nu..

Jeg er rigtig glad for den. Det er den bedste printer jeg endnu har haft.
Den kan "alt".

Den er kanon hurtig til tekst og billedprint.. om det lige er 23 s pr. minus
ved jeg ikke.. men rigelig hurtig til langt flertallet.

Kvaliteten i farve er vildt god.. prøvede at printe et billede jeg havde
taget med digital kamera på et alm. stykke billigt foto papir.. og
resultatet blev overraskende godt.. Og så larmer den slet ikke når den
udskriver...

I sort hvid er kvaliteten også helt i top..

Købte bl.a. denne printer fordi den kan skrive på cd / dvd skiver som er
beregnet til det. Det er også vildt god kvalitet og meget nemt at bruge.
Ligner næsten en org. cd..

Desuden er farvepatronerne meget billige til den modsat f.eks. HP.. på
www.printmore.dk kan man købe sort / hvid for 25 kr. og farvepatroner fra 18
kr.. det er jo helt vildt...

Er meget glad for den og kan kun anbefale den.

Købte den på www.pixmania.com for ca. 1450 kr. leveret inden for 4-5
hverdage.. dog ikke med dansk manuel men den har jeg nu ik noget at bruge
til.

Tim

Fra : Kaasing

Dato : 04-02-04 10:53

Det lyder bare godt fra jer alle sammen, jeg bestiller en i dag.

Tak for alle svar.

Fra : NT

Dato : 03-02-04 17:35

Jeg har omtalte printer. Der er 2 sorte blæk patroner fordi den ene (den
store) bruges til tekstprint, mens den anden bruges til at lave sort ved
billedprint for at spare blæk, isteden for at gøre det ved at blande de 3
primærfarver.

hilsen
Niels

Fra : Pedersen

Dato : 03-02-04 21:57

Hej Niels.. Mange tak for dit svar.. så fik jeg svar på mit spørgsmål...
smart må man sige... er iøvrigt rigtig glad for printeren..

Tim