Blæser larmer ?
Fra : IB

Dato : 02-02-04 19:17

Hej NG.

Min blæser på mit Asus A7V133 bundkort larmer. Det er en lille blæser
(40x40) der sider og blæser på en køleplade der igen sider på en Chip. Jeg
har en blæser der måske kan side derpå, men min blæser har kun 2 ledninger,
nemlig en rød og en blå. På den originale er der en hvid, en rød og en sort.
Hvad gør jeg ?????

Fra : Nico

Dato : 02-02-04 19:38

> [...]
ledninger,
> nemlig en rød og en blå. På den originale er der en hvid, en rød

Piller den af. Den fejl er klassisk med netop DET bundkort. Jeg
har selv haft problemet, sammen med alle andre med det kort :)

Pil den af. Ingen probs i det.

Fra : IB

Dato : 02-02-04 19:45

Øhhh, pil den af ???? har den ingen funktion ???? -jeg skal vel lade
kølepladen side.

Fra : Nico

Dato : 02-02-04 19:53

> Øhhh, pil den af ???? har den ingen funktion ???? -jeg skal
vel lade
> kølepladen side.

Ja gør det - men blæseren skal disables, på en eller anden måde :)

Fra : Mathias

Dato : 02-02-04 20:03

Du kan udskifte den med en passiv Zalman chipset køler. Så bliver den da i
hvert fald lydløs.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : ea

Dato : 03-02-04 01:12

>Du kan udskifte den med en passiv Zalman chipset køler. Så bliver den da i
>hvert fald lydløs.

hvis du bor i kbh området kan du få en gratis af mig som er næsten
ubrugt

Fra : IB

Dato : 03-02-04 05:39

Desværre bor jeg ikke i KBH, eller tak for din gavmildhed.
JEg tror at jeg bare piller men blæser at og lader kølepladen side.

Fra : Nico

Dato : 03-02-04 07:02

> Desværre bor jeg ikke i KBH, eller tak for din gavmildhed.
> JEg tror at jeg bare piller men blæser at og lader kølepladen
side.

Vær ikke nervøs :)

Fra : MRN

Dato : 03-02-04 12:23

> [...]
ledninger,
> nemlig en rød og en blå. På den originale er der en hvid, en rød og en

Hejsa!
Den ekstra ledning der sidder på den originale blæser, er kun beregnet til
BIOS'ens "Hardware Monitor" dvs at du inde i BIOS'en (og i diverse Windows
programmer) kan se hvor hurtigt blæseren kører... Hvad man så end skal bruge
det til... (Jeg synes kun det er relevant på CPU'ens blæser...)

MRN