/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hvor mange bytes kan der være på en 4,7gb ~
Fra : Thomas Rokamp


Dato : 02-02-04 09:09

Ja, ok - dumt spørgsmål kunne man mene...

Problemet er, at jeg har en kæmpe fil på 11Gb, som jeg gerne vil dele op i 3
dele, så de to første bliver så store som muligt.
Men hvad er 4,7gb i bytes? Det skal split kommandoen i linux nemlig vide...

Er det 4.294.967.296?
(1024*1024*1024*4)

Mvh.
Thomas Rokamp



 
 
Jeppe Seidelin Dam (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 02-02-04 10:53

Thomas Rokamp skrev:
> Ja, ok - dumt spørgsmål kunne man mene...

Ja, dumt at du stiller det her i stedet for i .drev.dvd!

> Problemet er, at jeg har en kæmpe fil på 11Gb, som jeg gerne vil dele
> op i 3 dele, så de to første bliver så store som muligt.
> Men hvad er 4,7gb i bytes? Det skal split kommandoen i linux nemlig
> vide...

Hvis du havde spurgt det rigtige sted ville der blive svaret, at DVD'en kan
indeholde 4,7 milliarder bytes (4.700.000.000 bytes), eller ca. 4,38GB.

mvh
Jeppe Seidelin Dam



Leony (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 02-02-04 10:57

In news:401e0586$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Thomas Rokamp <nospam@crax.dk> typed:

> Problemet er, at jeg har en kæmpe fil på 11Gb, som jeg gerne vil dele
> op i 3 dele, så de to første bliver så store som muligt.
> Men hvad er 4,7gb i bytes? Det skal split kommandoen i linux nemlig
> vide...

Der er plads til 4.700.000.000 Bytes (4,7 milliarder bytes) på en
enkelsiddet DVD skive. I computerbytes bliver det: 4.700.000.000 bytes =
4.589.843,750 kBytes = 4.482,269.287 MBytes = 4,377.216.100 GBytes eller
4,38 GB.
På Maxells DVD-R skiver er der helt præcis plads til 4.707.319.808
bytes.
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

news:dk.edb.hardware.drev.dvd i den gruppe findes en del DVD-eksperter.
Der er som altid størst chance for svar i den korrekte undergruppe.

Den kunne nok også sniges ind i news:dk.teknik.dvd uden at blive mødt
med den helt store modstand.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".


Ukendt (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-04 10:52

Leony wrote:
> In news:401e0586$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> Thomas Rokamp <nospam@crax.dk> typed:
>
>>Men hvad er 4,7gb i bytes?
>
> I computerbytes bliver det: 4.700.000.000 bytes =
> 4.589.843,750 kBytes = 4.482,269.287 MBytes = 4,377.216.100 GBytes eller
> 4,38 GB.

Med andre ord; 4,7 GB = 4,38 GB?

Det var dog et <indsæt selv passende kraftudtryk> svar.

4,7 GB = 4,38 GiB.

http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html

http://members.optus.net/alexey/prefBin.html

Jesper (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 02-02-04 13:10

Hvorfor ikke bare dele den i 3 lige store dele på 3.6 mb i hver så ?? Der
burde da være plads nok til det.

Jesper


"Thomas Rokamp" <nospam@crax.dk> skrev i en meddelelse
news:401e0586$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja, ok - dumt spørgsmål kunne man mene...
>
> Problemet er, at jeg har en kæmpe fil på 11Gb, som jeg gerne vil dele op i
3
> dele, så de to første bliver så store som muligt.
> Men hvad er 4,7gb i bytes? Det skal split kommandoen i linux nemlig
vide...
>
> Er det 4.294.967.296?
> (1024*1024*1024*4)
>
> Mvh.
> Thomas Rokamp
>
>



Kurt B. Andersen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 02-02-04 20:16


"Jesper" <jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:401e3de2$0$27361$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvorfor ikke bare dele den i 3 lige store dele på 3.6 mb i hver så ?? Der
> burde da være plads nok til det.
>
> Jesper
>
>
Sjovt nok så minder ovenstående mig om, at en i campinggruppen forespurgte
om feriemuligheder med campingvogn i England. De første 5 foreslog ham at
køre et andet sted hen, og i hvert fald slet ikke til England, for det var
alt for dyrt med campingvogn og sejltur osv.
Han måtte så stille og roligt forespørge igen, om der var nogen, der havde
et svar på hans spørgsmål, idet han ville altså til England og havde ikke
spurgt om prisen og havde ikke spurgt om alternativer m.m.
Spørgsmål: Hvad koster en P4 2,8 ghz cpu
Svar: Glem det, en Amd er meget billigere
??
Undskyld, men jeg synes at spørgeren var ret præcis i sin formulering af, at
han ville have mest muligt på de 2 første skiver og resten på den sidste.
Det kan vi andre jo så lide eller ej, men det er jo ham, der vil have det
sådan, og derfor er det vel det, man bør svare på.
Fortsat god dag til alle

Kurt



Brian Lund (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 03-02-04 00:13

> > Hvorfor ikke bare dele den i 3 lige store dele på 3.6 mb i hver så ??
Der
> > burde da være plads nok til det.
> >
> > Jesper
> >
> >
> Sjovt nok så minder ovenstående mig om, at en i campinggruppen forespurgte
> om feriemuligheder med campingvogn i England. De første 5 foreslog ham at
> køre et andet sted hen, og i hvert fald slet ikke til England, for det var
> alt for dyrt med campingvogn og sejltur osv.
> Han måtte så stille og roligt forespørge igen, om der var nogen, der havde
> et svar på hans spørgsmål, idet han ville altså til England og havde ikke
> spurgt om prisen og havde ikke spurgt om alternativer m.m.
> Spørgsmål: Hvad koster en P4 2,8 ghz cpu
> Svar: Glem det, en Amd er meget billigere
> ??
> Undskyld, men jeg synes at spørgeren var ret præcis i sin formulering af,
at
> han ville have mest muligt på de 2 første skiver og resten på den sidste.
> Det kan vi andre jo så lide eller ej, men det er jo ham, der vil have det
> sådan, og derfor er det vel det, man bør svare på.
> Fortsat god dag til alle

Arh det kan vidst ikke sammenlignes helt...

Det er jo ikke fordi der er noget specielt ved at filstørrelsen per disk er
3,7 GB fremfor 4 GB på de to første...
Altså det jeg prøver på at sige er; der er nogen ting i England der ikke er
i f.eks. Polen, men om du bruger 3,7 eller 4GB er vel fuldstændigt
ligemeget... Det er nok svært at finde stonehenge i Polen...

Men jeg kan dog godt se din pointe ;)


Brian



Michael Dahl (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Michael Dahl


Dato : 02-02-04 09:50

Det må vel være 4.7 * 1024^3 bytes!?!?
"Thomas Rokamp" <nospam@crax.dk> wrote in message
news:401e0586$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja, ok - dumt spørgsmål kunne man mene...
>
> Problemet er, at jeg har en kæmpe fil på 11Gb, som jeg gerne vil dele op i
3
> dele, så de to første bliver så store som muligt.
> Men hvad er 4,7gb i bytes? Det skal split kommandoen i linux nemlig
vide...
>
> Er det 4.294.967.296?
> (1024*1024*1024*4)
>
> Mvh.
> Thomas Rokamp
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste