Ekko på lydkort
Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 14:19

Hej NG!

Jeg sidder med en PC, som har et on-board Realtek AC'97 Audio-lydkort
med 3 tilslutninger på bagpanelet: lyserød, blå og grøn.

Mon nogen kan oplyse mig om, hvilken tilslutningsenhed farverne
refererer til? Jeg går ud fra, at det er en standardfarvekodning.

Problemet er, at der er ekko på, tilsyneladende også, når de alm.
windowslydtemaer afspilles. Ved brug af f.eks. Skype er det derfor
næsten umuligt at forstå modparten Jeg er ret sikker på , at den
lyserøde skal anvendes som mikrofonindgang, den grønne som
hovedtelefon/højttalertilslutning, men den blå er jeg i tvivl om.

Mon nogen har haft samme problem og er i stand til at hjælpemed at få
kvalt ekkoet?

På forhånd tak.

Hilsen
Birger

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-02-04 14:27

<Birger> skrev i en meddelelse

> Mon nogen har haft samme problem og er i stand til at hjælpemed at få
> kvalt ekkoet?

Åbn din mixer og slå mikrofonen fra under afspilning (den er ikke nødvendig
med mindre du er til kareoke), så undgår du ekkoet.

Mvh
Benjamin

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 01-02-04 15:05

On Sun, 01 Feb 2004 14:18:58 +0100, Birger <> wrote:

> [...]
>
>Mon nogen kan oplyse mig om, hvilken tilslutningsenhed farverne
>refererer til? Jeg går ud fra, at det er en standardfarvekodning.

Ja, det er standard

> [...]
>næsten umuligt at forstå modparten Jeg er ret sikker på , at den
>lyserøde skal anvendes som mikrofonindgang

Korrekt

> den grønne som hovedtelefon/højttalertilslutning

Korrekt

> men den blå er jeg i tvivl om.

Det er Line-In

>Mon nogen har haft samme problem og er i stand til at hjælpemed at få
>kvalt ekkoet?

Prøv Laziters forslag.

--
<fjern to fra email-adressen>