/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
hvilke ram?
Fra : Sørensen


Dato : 01-02-04 13:40

Må jeg bede om eksperternes anbefaling:
Jeg har pt 2x256 mb ddr ram, i et asus p4p800 deluxe bundkort med en 26 mhz
pent. 4 processor. Grafikkortet er innovision gf3ti200.
Et eller andet "driller" og sætter hastigheden ned. Jeg mærker næsten ingen
forskel efter at have gået fra 14oo til 2600 processor da jeg opgraduerede
bundkortet for nylig.
Mine ram er efterhånden det ældste led i systemet, så min mistanke retter
sig til dem.
Hvad skal jeg købe ? Der er 4 slots til ram i bundkortet, to blå - hvor de
nuværende sidder - samt 2 sorte.
Så jeg kan sætte 2 ekstra i de sorte slots, velsagtens, eller udskifte de 2
i de blå slots, med 2 nye.
Eller prøve begge dele. Men først og fremmest skal jeg have investeret i de
nye ram, 512 mb tænker.
Hvilke? Hvilken hastighed osv.??
Tak for gode råd.
Preben



 
 
Thomas G (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G


Dato : 01-02-04 14:08


> Jeg har pt 2x256 mb ddr ram, i et asus p4p800 deluxe bundkort med en 26
mhz
> pent. 4 processor. Grafikkortet er innovision gf3ti200.

Et GF3Ti200 er ikke et nyt kort (når vi snakker spil) og kan sagten være med
til at sløve systemet.

> Et eller andet "driller" og sætter hastigheden ned. Jeg mærker næsten
ingen
> forskel efter at have gået fra 14oo til 2600 processor da jeg opgraduerede
> bundkortet for nylig.

Når du siger sætter hastigheden ned så mener du at du ikke kan mærke nogen
forskel på at du nu har en hurtigere processor ... ? I hvilke programmer er
du ikke kan mærke nogen forskel ? (hvis det er spil er det med stor
sandsynlighed dit grafikkort der er den strørste faktor)

> Mine ram er efterhånden det ældste led i systemet, så min mistanke retter
> sig til dem.

Hvilken type ram er det (PC1600 - PC2100 - ???)

> Hvad skal jeg købe ? Der er 4 slots til ram i bundkortet, to blå - hvor de
> nuværende sidder - samt 2 sorte.

Hvilket bundkort har du ? (mærke, model)

http://www.aida32.hu/ (aida32 kan hjælpe dig med at finde alle informationer
du har brug for)

mvh Thomas G



Sørensen (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 01-02-04 14:19

> Et GF3Ti200 er ikke et nyt kort (når vi snakker spil) og kan sagten være
med
> til at sløve systemet.

Der er ingen spil på denne computer. Jeg taler om almindelig brug af f.eks.
Officeprogrammer, masser af emails, lidt billeder og musik osv.
>
I hvilke programmer er
> du ikke kan mærke nogen forskel ? >
Som ovenfor nævnt, især Outlook (2002), men også andre, f.eks. Word, og Nero
burn.

> > Mine ram er efterhånden det ældste led i systemet, så min mistanke
retter
> > sig til dem.
>
> Hvilken type ram er det (PC1600 - PC2100 - ???)
Tja, det er jeg faktisk ikke helt klar over, og det fremgår IKKE af Aida,
som jeg allerede har kigget på.


>
> Hvilket bundkort har du ? (mærke, model)

Som nævnt i mit første indlæg "Asus p4p800deluxe."

/preben



Thomas G (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G


Dato : 01-02-04 15:33

> > Et GF3Ti200 er ikke et nyt kort (når vi snakker spil) og kan sagten være
> med
> > til at sløve systemet.
>
> Der er ingen spil på denne computer. Jeg taler om almindelig brug af
f.eks.
> Officeprogrammer, masser af emails, lidt billeder og musik osv.

Det er årsagen til at du ikke kan mærke at det går hurtigere med en P4 2,6
GHz i forhold til en 1,6 GHz ... om programmet åbner hurtigt eller langsom
afhænger af din harddisk og mængden af ram (hastigheden på ram'ne er ikke så
vigtig om de er normal eller super hurtige betyder ikke noget når vi snakker
office programmer og musik). Dvs det afhænger selvfølgelig også af din CPU
men en 1,6 GHz har mere en rigeligt kraft til at afvikle de programmer du
taler om, se det er årsagen til at du ikke føler det går hurtigere (set ud
fra den betragtning at du har opgraderet CPU og ikke andet).

> > Hvilken type ram er det (PC1600 - PC2100 - ???)
> Tja, det er jeg faktisk ikke helt klar over, og det fremgår IKKE af Aida,
> som jeg allerede har kigget på.

Mystisk ... prøv CPU-Z
Du kan finde det her (http://www.cpuid.com/cpuz.htm) ... dog virker siden
ikke lige nu men søg på google på CPU-Z så kommer der et par sider hvor du
hente programmet.

> > Hvilket bundkort har du ? (mærke, model)
>
> Som nævnt i mit første indlæg "Asus p4p800deluxe."

Ups havde jeg totalt overset
Ud fra ASUS'es hjemmeside ser det ud til at den understøtter
"PC3200/2700/2100 non-ECC DDR SDRAM memory" hvilket viser mig at det ikke er
et bundkort med understøttelse for den gamle type ram oftest benævnt som
PC100 - PC133 ... og om dine ram så er den langsomme type PC2100 så skulle
det ikke betyde noget som helst med de programmer du bruger.

Ud fra ovenstående tvivler jeg at det ville hjælpe at opgraderer ram.
Hvilket styre system bruger du ?
Geninstallerede du alt fra bunden da du opgraderede ?

Muligvis ville en opgradering af din HD hjælpe (hvad har du nu ?)

mvh Thomas G




Sørensen (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 01-02-04 16:49

> Hvilket styre system bruger du ?

XP home (dansk)
> Geninstallerede du alt fra bunden da du opgraderede ?
Ja, og jeg fik også ny harddisk samtidig.
Fra "Belarc":
Maxtor 6Y160P0 [Hard drive] (137.44 GB) -- drive 0, s/n Y42PB35E, rev
YAR41BW0, SMART Status: Healthy
SAMSUNG SP0802N [Hard drive] (80.06 GB) -- drive 1

Den primære, Maxtorèn, er nu på 160gb, så jeg ved ikkehvorfor der står 137
gb??
> Muligvis ville en opgradering af din HD hjælpe (hvad har du nu ?)

Se ovenst.
Men jeg må indrømme, at jeg tit sidder og venter mens der kommer en masse
"knitrende" støj fra harddisken,
som om den er længe om at beslutte sig til at finde tingene frem.
En anden ting, som jeg har opdaget: I programmet Sisoft Sandra siger den -
når jeg checker ram - at det er:
"Bank 0: Dimm0: Manufacturer0, Partnumber0, Service0, AssigntagNumber0,
Syncronous SDRam 256mb/64."
Og så det samme om den anden, bare med "2" istedet for "0".
Betyder det at det er SD ram og ikke DDR ? Der står altså DDR på dem - men
jeg kan jo være blevet snydt??
preben



Thomas G (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G


Dato : 01-02-04 20:41

> > Hvilket styre system bruger du ?
>
> XP home (dansk)
> > Geninstallerede du alt fra bunden da du opgraderede ?
> Ja, og jeg fik også ny harddisk samtidig.
> Fra "Belarc":
> Maxtor 6Y160P0 [Hard drive] (137.44 GB) -- drive 0, s/n Y42PB35E, rev
> YAR41BW0, SMART Status: Healthy
> SAMSUNG SP0802N [Hard drive] (80.06 GB) -- drive 1

Tja ud fra din beskrivelse burde der ikke være noget problem med din
hardware ... så enten er det et opsætnings problem / et driver problem eller
??

Prøv at hente benchmarksoftwaren fra http://www.sisoftware.net/ (som jeg kan
se i nedenstående at du allerede har) her er der en række benchmarks du kan
køre og efterfølgende sammenligne med systemer der burde ligne dit eget. På
den måde kan du bestemme om det er dig der forventer for meget eller om
systemet virkelig er langsomt.

> Den primære, Maxtorèn, er nu på 160gb, så jeg ved ikkehvorfor der står 137
> gb??

Det kan jeg ikke svare på. Noget af det skyldes nedenstående, men det tab
regner jeg til at være en 3-4 GB ikke 23 GB. Måske er det programmet der
ikke er istand til at se så stor en HD ? (hvad siger nyeste udgave af
sisoftsandre ? ... )

Computeren siger
1024 byte = 1 MegaByte
1024 Mbyte = 1 Gigabyte

Harddisk fabrikantern siger
1000 byte = 1 MB
1000 MB = 1 GB

> En anden ting, som jeg har opdaget: I programmet Sisoft Sandra siger den -
> når jeg checker ram - at det er:
> "Bank 0: Dimm0: Manufacturer0, Partnumber0, Service0, AssigntagNumber0,
> Syncronous SDRam 256mb/64."
> Og så det samme om den anden, bare med "2" istedet for "0".

Mystisk ... prøv CPU-Z og se hvad den siger.

> Betyder det at det er SD ram og ikke DDR ? Der står altså DDR på dem - men
> jeg kan jo være blevet snydt??

Nej for det der normalt omtales som SD ram (eller PC100 - PC133) ville ikke
passe i dit MB.
Du skal ikke blive overrasket over at du læser SD ram i sisoftsandre for DDR
ram er også SDram blot mere avanceret.

De rigtige navne er SDRAM og DDR DRAM.
- SDRAM = Single xxx Ram (kan ikke huske resten af navnet). Hedder f.eks.
PC133 fordi de kan klare en bus hastighed på 133 MHz
- DDR DRAM = Double xxx (kan ikke huske resten af navnet). Hedder f.eks.
fPC2100 fordi de kan klare en en hastighed på 133MHz*(64bit/8)*2 = 2100 MB/s

mvh Thomas G



Martin Johansson (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansson


Dato : 01-02-04 20:53


"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:401d2029$0$95042$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvilket styre system bruger du ?
>
> XP home (dansk)
> > Geninstallerede du alt fra bunden da du opgraderede ?
> Ja, og jeg fik også ny harddisk samtidig.
> Fra "Belarc":
> Maxtor 6Y160P0 [Hard drive] (137.44 GB) -- drive 0, s/n Y42PB35E, rev
> YAR41BW0, SMART Status: Healthy
> SAMSUNG SP0802N [Hard drive] (80.06 GB) -- drive 1
>
> Den primære, Maxtorèn, er nu på 160gb, så jeg ved ikkehvorfor der står 137
> gb??
> > Muligvis ville en opgradering af din HD hjælpe (hvad har du nu ?)

Windows XP understøtter ikke diske over 132 GB uden Service Pack 1.
Har du den installeret?



Sørensen (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 01-02-04 22:35

> Windows XP understøtter ikke diske over 132 GB uden Service Pack 1.
> Har du den installeret?

Ja, jeg har SP1.
/preben



Martin Johansson (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansson


Dato : 01-02-04 23:03

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:401d70e7$0$95023$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Windows XP understøtter ikke diske over 132 GB uden Service Pack 1.
> > Har du den installeret?
>
> Ja, jeg har SP1.

Når du har SP1, skulle det ikke være et problem.
Prøv at tjekke størrelsen i diskhåndteringsværktøjet.

Kontrolpanel - administration - computeradministration - diskhåndtering.



Brian Lund (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 02-02-04 14:23

> > > Windows XP understøtter ikke diske over 132 GB uden Service Pack 1.
> > > Har du den installeret?
> >
> > Ja, jeg har SP1.
>
> Når du har SP1, skulle det ikke være et problem.
> Prøv at tjekke størrelsen i diskhåndteringsværktøjet.
>
> Kontrolpanel - administration - computeradministration - diskhåndtering.

Det kommer vidst an på om det er den version med hvor SP1 er med i
installationen af windows eller om han har installeret den bagefter, sådan
som jeg har hørt det :)


Brian



Sørensen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 02-02-04 15:14

...den står som 152,66 gb i diskhåndtering. Mangler altså knap 8 gb ??
preben



Martin Johansson (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansson


Dato : 02-02-04 15:23

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:401e5b0e$0$95000$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ..den står som 152,66 gb i diskhåndtering. Mangler altså knap 8 gb ??

Ok, så har den fundet det hele.
De sidste 8 GB er nok ikke partitioneret, tjek hvor mange dele drevet er
delt op i.



Jesper G. Poulsen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-02-04 16:49

In article <401e5d2b$0$29307$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
martin.johansson[REMOVE]@12move.dk says...

> De sidste 8 GB er nok ikke partitioneret, tjek hvor mange dele drevet er

De sidste 8GB forsvinder i en beregningsforskel.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Martin Johansson (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansson


Dato : 02-02-04 21:33

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a888fd8bf97725a989b85@dtext.news.tele.dk...
> In article <401e5d2b$0$29307$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> martin.johansson[REMOVE]@12move.dk says...
>
> > De sidste 8 GB er nok ikke partitioneret, tjek hvor mange dele drevet er
>
> De sidste 8GB forsvinder i en beregningsforskel.

Nååh ja selvfølgelig.
Hjernen fungerer ikke rigtigt ovenpå superbowl



Jesper G. Poulsen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-02-04 16:48

In article <401e5b0e$0$95000$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
removepbs@adslhome.dk says...

> ..den står som 152,66 gb i diskhåndtering. Mangler altså knap 8 gb ??

Nej, der mangler ikke noget. Prøv at dele 160.000.000.000 med 1024*1024
*1024.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Brian Lund (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 01-02-04 21:17

> Den primære, Maxtorèn, er nu på 160gb, så jeg ved ikkehvorfor der står 137
> gb??

Det er et problem med windows, du skal hente en patch på microsoft.com :)

Jeg har ikke selv så store diske så ved ikke hvilken, prøv at spørge i
windows eller drev gruppen...

Kører du forresten styresystem/programmer fra den nye disk eller bruger du
den bare som lager?
Det bedste er at køre styresystemet på den, da den er den hurtigste disk :)

> En anden ting, som jeg har opdaget: I programmet Sisoft Sandra siger den -
> når jeg checker ram - at det er:
> "Bank 0: Dimm0: Manufacturer0, Partnumber0, Service0, AssigntagNumber0,
> Syncronous SDRam 256mb/64."
> Og så det samme om den anden, bare med "2" istedet for "0".
> Betyder det at det er SD ram og ikke DDR ? Der står altså DDR på dem - men
> jeg kan jo være blevet snydt??

DDR-RAM hedder i virkelligheden DDR SDRAM - Så nej du er ikke blevet snydt,
for de to forskellige typer passer ikke i samme RAM sokler!

DDR står for "Double Data Rate", hvilket betyder at de kan overføre dobbelt
så meget data på samme tid som en tilsvarende (non-DDR) SDRAM ville have
gjort på samme tid.


Brian



Sørensen (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 01-02-04 22:36

> Jeg har ikke selv så store diske så ved ikke hvilken, prøv at spørge i
> windows eller drev gruppen...

Okay, jeg spørger dèr.
>
> Kører du forresten styresystem/programmer fra den nye disk eller bruger du
> den bare som lager?
> Det bedste er at køre styresystemet på den, da den er den hurtigste disk
:)

ja, jeg kører windows på den nye disk, Maxtoren,160 gb, 7200 rpm.



Ukendt (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-02-04 15:34

Sørensen wrote:
> Jeg har pt 2x256 mb ddr ram

Hvilken PCxxxx-rating? PC2100?

> i et asus p4p800 deluxe bundkort med en 2600 mhz
> pent. 4 processor. Grafikkortet er innovision gf3ti200.
> Et eller andet "driller" og sætter hastigheden ned.
> Jeg mærker næsten ingen forskel

Næsten ingen forskel i alle programmer?
Huskede du at formatere og installere Windows helt fra bunden af?

> efter at have gået fra 14oo til 2600 processor

Fra hvilken 1400 MHz processor?

Til hvilken 2600 MHz processor? - P4 2600 MHz FSB800 Northwood, eller
Celeron 2600 MHz?
(P4 2667 MHz kan det jo ikke være, når du skriver 2600)

Sørensen (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 01-02-04 16:52

> Huskede du at formatere og installere Windows helt fra bunden af?
ja. Og helt ny harddisk (se tidl.svar)

>
> Fra hvilken 1400 MHz processor?
Det var en AMD Duron, så vidt jeg husker.
>
> Til hvilken 2600 MHz processor? - P4 2600 MHz FSB800 Northwood, eller
> Celeron 2600 MHz?
> (P4 2667 MHz kan det jo ikke være, når du skriver 2600)

"Aida" siger den hedder "Intel pentium 4HT, 2600 mhz, (3,25x800), Northrop
Hyper Treading.

Preben



Martin Johansson (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansson


Dato : 01-02-04 17:41


"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:401d20a3$0$95035$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[SNIP]
> "Aida" siger den hedder "Intel pentium 4HT, 2600 mhz, (3,25x800),
Northrop
> Hyper Treading.

Der er da gået noget galt for Aida.
Det er 13x200 og ikke 3,25x800 tsk tsk.



Sørensen (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 01-02-04 22:32

Okay, nu har jeg cpu-z downloadet - og omkring ram siger den "Samsung
DDR-SDRAM PC2100-256 mb" med en frekvens på 133,6 mhz. 512 mbytes, Dual
channel, performance mode disabled. Det er vel ok? Er
detr noget væsentlig at hente på at opgradere disse?
Så kan jeg iøvrigt tilføje, at jeg har haft pludselige reboots 4 gange idag,
under helt forskellige operationer, altså ikke under brug af èt bestemt
program.
Error code på 2 af dem er 0x000000c2, på det tredje 0x0000008e, og endelig
èt med 0x000000D1.
Sidstnævnte meldte også "Driver_irql_not_less_or_equal", og den førstnævnte
meldte ""bad_pool_caller".
Siger disse informationer Jer noget?
hilsen Preben



Thomas G (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G


Dato : 01-02-04 22:48


> Okay, nu har jeg cpu-z downloadet - og omkring ram siger den "Samsung
> DDR-SDRAM PC2100-256 mb" med en frekvens på 133,6 mhz. 512 mbytes, Dual
> channel, performance mode disabled. Det er vel ok? Er
> detr noget væsentlig at hente på at opgradere disse?

Til dit brug (office og lign.) nej der er intet (du vil mærke) at hente.

mvh Thomas G



Ukendt (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-02-04 01:12

Sørensen wrote:
> Okay, nu har jeg cpu-z downloadet - og omkring ram siger den "Samsung
> DDR-SDRAM PC2100-256 mb" med en frekvens på 133,6 mhz. 512 mbytes, Dual
> channel, performance mode disabled. Det er vel ok?

Ja.

> Er der noget væsentlig at hente på at opgradere disse?

Det er godt nok ikke helt optimalt at bruge så langsom RAM til en
processor med FSB800, men når du ikke spiller eller bruger den til andre
krævende ting, så burde det være nok.

> Så kan jeg iøvrigt tilføje, at jeg har haft pludselige reboots 4 gange idag,
> under helt forskellige operationer, altså ikke under brug af èt bestemt
> program.

Det tyder på defekt hardware, når det sker i tilfældige programmer.

> Error code på 2 af dem er 0x000000c2, på det tredje 0x0000008e, og endelig
> èt med 0x000000D1.
> Sidstnævnte meldte også "Driver_irql_not_less_or_equal", og den førstnævnte
> meldte ""bad_pool_caller".

Sandsynligvis defekt RAM.
Test med memtest86: http://memtest86.com/
Hent "Memtest86 v3.0 ISO image (zip)", pak det ud og brænd det f.eks. på
en CD-RW. ()

Boot op på den CD, og lad testene køre nogle timer.
I hvilke tests meldes der fejl?

Sørensen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 02-02-04 11:10

>
> Det er godt nok ikke helt optimalt at bruge så langsom RAM til en
> processor med FSB800, men når du ikke spiller eller bruger den til andre
> krævende ting, så burde det være nok.

Nå ja, omend jeg ikke spiller, så kører jeg en del med digital video,
hvilket vel også kræver ram?
Hvilken type ram ville være passende, hvis jeg skulle købe nogle nye, som
passede til processoren?

..
> I hvilke tests meldes der fejl?

har nu kørt denne test flere gange, men hver gang stopper den efter ca. 5
minutter. Nogle gange meldes en del fejl, andre gange meldes ikke om fejl.
NÅR der meldes fejl, er det med en masse koder og tal osv. Hvilke er
interessante? Failure adress, error bits eller hvad? Men som sagt,
forskellig resultat hver gang, og ikke til at gennemføre testen.
Preben



Ukendt (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-04 09:43

Sørensen wrote:
> Hvilken type ram ville være passende, hvis jeg skulle købe nogle nye, som
> passede til processoren?

PC3200.

>>I hvilke tests meldes der fejl?
>
> har nu kørt denne test flere gange, men hver gang stopper den efter ca. 5
> minutter. Nogle gange meldes en del fejl, andre gange meldes ikke om fejl.
> NÅR der meldes fejl, er det med en masse koder og tal osv. Hvilke er
> interessante? Failure adress, error bits eller hvad? Men som sagt,
> forskellig resultat hver gang, og ikke til at gennemføre testen.

Åh nej. RAM'en har det muligvis fint, men der er helt klart noget andet,
der er defekt eller for varmt, og det udmønter sig i "RAM-fejl".
Hvad ligger spændingsniveauerne på i praksis?
Bios'en plejer at vise dem et eller andet sted, men Motherboard Monitor
(http://mbm.livewiredev.com/) kan vise dem.
Asus Probe er ikke altid pålidelig, men fortæl evt. også hvad den måler.
Hvad ligger bundkort-temperaturen på?
Hvad ligger processor-temperaturen på?

Sørensen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 03-02-04 11:08

> Hvad ligger spændingsniveauerne på i praksis?

Hvad kaldes de i biosèn 8 (på engelsk)? Jeg har kigget i programmet CPU-Z.
Der nævnes voltage 1584 v, clock 2605,9 mhz, multiplier x13,0, FSB 200,5
mhz, bus speed 801,8 mhz.

> Bios'en plejer at vise dem et eller andet sted, men Motherboard Monitor
> (http://mbm.livewiredev.com/) kan vise dem.

Der er en del programmer derinde - har downloadet WinMD5, som ikke finder
nogen "MD5 hashes" - hvad det så end er...

> Asus Probe er ikke altid pålidelig, men fortæl evt. også hvad den måler.
> Hvad ligger bundkort-temperaturen på?
> Hvad ligger processor-temperaturen på?

Asus probe siger cpu temp 44, MB 45, cpu fan 3199 ...Kommer lige tilbage med
biosèn om lidt.

/preben



Sørensen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 03-02-04 13:14

Bios info:
MB temp 47, CPU temp 46, Vcore voltage 1552 v, 3,3v voltage 3,34v, 5v
voltage 5,053v, 12v voltage 11,91v.
/preben



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste