Ram spørgsmål
Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-01-04 16:34

jeg har et soltek bundkort (SL-75DRV5) der bruger PC2100 Ram - jeg har 512
mb, men vil gerne ha 1024, jeg tror mit bundkort understøtter pc2700 ram
osse, får jeg mest ud af at skifte dem alle til pc2700, eller er det nok at
købe ekstra pc2100 (og spare penge)... jeg ved mit bundkort understøtter 3GB
ram - jeg ved at pc2100 ram ikke er de hurtigste der findes, men på sigt er
det så nok at sætte flere og flere pc2100 ram i eller bør jeg skifte til nyt
bundkort der understøtter bedre ram? - jeg har en Athlon XP2400+ og
bundkortet understøtter fint højere endnu, derfor mener jeg stadig det her
kort er et fint kort til mit forbrug - det eneste jeg umiddelbart kan nævne
jeg har brug for som det ikke kan er AGP x8 - det klarer 4x og mine spil
kører rigtigt godt endnu med mit nye radeon 9600xt - derfor er det kun lige
rammene jeg er lidt nervøs for - som sagt mener jeg de 512 er ved at være
for lidt - jeg tror det er dem der er prob når jeg en sjælden gang har lidt
hakkeri - så kort og godt - kan jeg fortsætte med pc2100, skifte til pc2700
(eller begge dele samtidigt?) - eller helt satse på nyt bundkort og ram...
som sagt er det et fint kort med 333mhz bus så alt i alt opfylder det mine
behov - hva syns I?
Håber jeg ikke roder alt for meget i dette indlæg
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 30-01-04 17:07

> [...]
> kører rigtigt godt endnu med mit nye radeon 9600xt - derfor er det kun lige

Der er ingen praktisk forskel på AGP x8 og x4. Jeg har endda selv testet
på mit GF4 ;)
Rammene må være op til din egen pengepung at vurdere nødvendigheden af.