USB Hub uden strømforsyning..
Fra : CNS

Dato : 30-01-04 11:25

Kvickly har en ekstern USB (sikkert USB 1.1) hub til 69,- næste uge, med 4
porte.. den er uden strømforsyning, men hvad sætter det af begrænsninger?
Jeg skal have sat dyret til min bærbare PC, og indtil videre flg. hardware:

Scanner - får strøm fra USB-porten
kablet, optisk mus
digital kamera

- og på sigt vil jeg gerne have tilsluttet en printer ...

- kan en USB hub uden strømforsyning klare denne opgave, eller skal jeg
istedet finde en hub med strømforsyning?

Christian

(Ved henvendelse pr. e-mail, erstat DASH med bindestreg.)

Fra : SonnyBoy

Dato : 30-01-04 12:35

On Fri, 30 Jan 2004 11:24:42 +0100, "CNS" <cns@osterboDASHnet.dk>
wrote:

>- kan en USB hub uden strømforsyning klare denne opgave, eller skal jeg
>istedet finde en hub med strømforsyning?

Jeg vil tro du kan klare dig med en USB hub uden strømforsyning.

Men iøvrigt koster en USB-hub med strømforsyning ikke alverden.

Hvis du vil vide hvor meget strøm de enkelte enheder kræver, går du
ind i 'Enhedshåndtering' og kigger på egenskaber for USB-rod-Hub.
Efter standarden kan USB rod hub'en levere 500 mA. Og jeg vil tro at
det kun er din scanner, der trækker større mængder strøm.

<mlr>

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 30-01-04 13:18

CNS wrote:
> [...]
>
> - kan en USB hub uden strømforsyning klare denne opgave, eller skal
> jeg istedet finde en hub med strømforsyning?

Scanner og mus vil sikkert ikke kunne køre gennem USB hub'en. Min USB hub
kan ikke trække min logitech optiske mus hvis ikke strømforsyningen er sat
til. (Printer og scanner der har egen strømforsyning virker derimod fint.)

Men hvis du stadig har et par ledige USB-porte i maskinen kan du jo blot
slutte scanner og mus til der.

Men en USB-hub med strømforsyning er nu at foretrække...

--
Jimmy Nielsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-01-04 13:40

"Jimmy Nielsen" <jimmy@SLETDETMEDSTORTemail.dk> wrote in message

> Men hvis du stadig har et par ledige USB-porte i maskinen kan du jo blot
> slutte scanner og mus til der.
>
> Men en USB-hub med strømforsyning er nu at foretrække...

man kan vel også sige at man ikke slæber printer og scanner med på farten..
så den lille uden strømforsygning kan man jo fint bruge til mus, gps, kamera
osv.. og så har man en med strømforsygning når man kommer hjem

Fra : CNS

Dato : 30-01-04 13:41

"Jimmy Nielsen" <jimmy@SLETDETMEDSTORTemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slutte scanner og mus til der.
>
> Men en USB-hub med strømforsyning er nu at foretrække...

Grunden til at jeg gerne vil have hub'en er fordi min computer kun har 2 usb
2.0-porte, og det er alt for lidt... og da jeg tit bruger den "ude i marken"
skal hub'en primært bare virke som noget jeg kobler til, når jeg har
computeren hjemme, og alt mit USB 1.1 udstyr skal derfor kunne køre på samme
hub - det var så planen at jeg ville investere i en USB 2.0 hub senere, da
jeg netop har købt ekstern HD og overvejer ekstern DVD-brænder - jeg mener
bare at have hørt at hvis man kobler USB 1.1 udstyr til en USB 2.0 hub, vil
alt udstyr kun køre med 1.1-hastighed, hvilket ikke er så enormt attraktivt
til en ekstern HD ;)

Har fundet en ekstern 2.0 hub med strømforsyning i Merlin til 170,-, hvilket
jeg også kraftigt overvejede, men det er lidt overkill, når jeg nu har så
meget USB 1.1 udstyr, der skal kobles til...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-01-04 22:51

CNS wrote:
> Scanner - får strøm fra USB-porten
> kablet, optisk mus
> digital kamera

Jeg prøvede med en USB-HUB fra THansen.
Hvor jeg koblede samme hardware, som du nævner,
uden den store succes. Hubben kunne kun trække
en enhed af gangen uden strømforsyning.

Er der nogen der har set en USB-HUB med
strømforsyning som køre på f.eks. 12volt.
Problemet er en bærbar med kun et USB stik
der bruges i en bil, hvor vi gerne vil have flere USB
enheder sat til.

mvh
Henning

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-01-04 23:01

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote:

>Jeg prøvede med en USB-HUB fra THansen.
>Hvor jeg koblede samme hardware, som du nævner,
>uden den store succes. Hubben kunne kun trække
>en enhed af gangen uden strømforsyning.

Det er lidt svært at forstå - Formålet med en hub er jo netop at koble
flere enheder på på een gang

Og så længe den samlede belastning af alle enheder ikke overstiger de
standardiserede 500 mA som USB porten kan levere burde det bare
fungere...

Men nu er det en bærbar du anvender - Gad vide om den kan levere 500
mA på USB porten ?? Hva' fortæller enhedshåndtering ??

<mlr>

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-01-04 23:49

Michael Rasmussen wrote:
> Men nu er det en bærbar du anvender - Gad vide om den kan levere 500
> mA på USB porten ?? Hva' fortæller enhedshåndtering ??

Aner det ikke. Har ikke den bærbare ved hånden nu, men hubben var også
koblet på min stationære med det samme bøvl. Har kikket i enhåndsteringen
her, men kan ikke set andet hvor meget de tilkoblede enheder bruger.

mvh
Henning