Hjælp, min mus fryser
Fra : Søren Larsen

Dato : 29-01-04 21:38

Ikke af kulde

Den fryser ca hvert 15-30 min, jeg genstarter min com, og der er intet

Logitech MX700

basen er sat væk fra alt andet
det er en usb mus
køre XP
sidder på en pci usbkort, der sidder min printer, digital kamara og video
kamara også på
den er fuldt ladet op

nogen der har et foreslag, hvad der er galt

MVH
Søren

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 30-01-04 01:28

> Den fryser ca hvert 15-30 min, jeg genstarter min com, og der er intet

Et tilfælde, jeg efterhånden er stødt på et par gange, er at
nogle bundkort fra tiden med AMD T-bird har problemer med USB, og derfor
fryser visse USB-enheder i en uendelighed (efter 15-30 minutter, som du
nævner).
Jeg har selv haft problemer med et USB-webcam fra Logitech på
en AMD T-bird med Via chipsæt (Logitech kender problemer, men ingen
løsning hertil).

--
M.v.h.
Lene Skov Mikkelsen

Fra : Brian Lund

Dato : 30-01-04 01:35

> [...]
> Jeg har selv haft problemer med et USB-webcam fra Logitech på
> en AMD T-bird med Via chipsæt (Logitech kender problemer, men ingen

Mon det kan løses med de nyeste drivere til chipset/bundkort?

Brian

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 30-01-04 01:44

> Mon det kan løses med de nyeste drivere til chipset/bundkort?

Ikke med de nyeste drivere på daværende tidspunkt. Det er et års tid
siden, jeg oplevede problemet.
Jeg ved ikke i dag og har ikke lige mulighed for at undersøge det.

--
M.v.h.
Lene Skov Mikkelsen

Fra : Brian Lund

Dato : 30-01-04 01:51

> Ikke med de nyeste drivere på daværende tidspunkt. Det er et års tid
> siden, jeg oplevede problemet.
> Jeg ved ikke i dag og har ikke lige mulighed for at undersøge det.

Det var egentligt et svar til jer begge, men er USB ikke onboard ved alle
socket A (T-bird) bundkort?
Så mon ikke det er en ældre model Søren har, f.eks. K6?

Brian

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 30-01-04 01:59

> Det var egentligt et svar til jer begge, men er USB ikke onboard ved alle
> socket A (T-bird) bundkort?
> Så mon ikke det er en ældre model Søren har, f.eks. K6?

Ja, men jeg kan jo også kun svare for mig selv ;)
Her var de onboard - men det kunne jo være, at flere chipsæt havde
problemer med USB generelt.
Jeg ved det ikke, en søgning på chipsættet kan måske opklare mysteriet.

--
M.v.h.
Lene Skov Mikkelsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-01-04 08:06

"Søren Larsen" <bongo@xxxhas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kamara også på
> den er fuldt ladet op
>
> nogen der har et foreslag, hvad der er galt

Jeg har et lignende problem med min trådløse desktop der også er fra
Logitech.
Dog sker det ikke så tit, men det hænder at jeg lige pludseligt ikke kan
bruge hverken tastatur eller mus.
Løsningen er besværlig i mit tilfælde, jeg skal tage usb-stikket ud, vente
et par sek. og sætte det i igen, og så virker det.
Jeg har en fornemmelse af at Logitech's drivere ikke er helt på toppen..

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Søren Larsen

Dato : 30-01-04 16:18

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et par sek. og sætte det i igen, og så virker det.
> Jeg har en fornemmelse af at Logitech's drivere ikke er helt på toppen..

Det er et ECS k7s5a, tror jeg det hedder, men der er usb1,1, men jeg har sat
et pci usbkort med 2,0 usb,
og det er en 2400 amd t-bird jeg har.

Så det er lidt underligt, men nu har jeg sat den op i ps2 stikket, og nu har
den kørt i et stykke tid
Jeg vender lige tilbage senere, om det virker

Søren

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 30-01-04 17:04

> Det er et ECS k7s5a, tror jeg det hedder, men der er usb1,1, men jeg har sat
> et pci usbkort med 2,0 usb,
> og det er en 2400 amd t-bird jeg har.

Prøv at søge på "ECS k7s5a usb" på http://groups.google.dk/ (evt. kun
de danske) - det ser ud som om, at flere har problemet. De bruger jo så
nok de onboard stik. Jeg skal ikke kunne sige, om det er samme problem,
når det er USB 2.0, du senere selv har monteret.

Fra : Søren Larsen

Dato : 01-02-04 12:53

"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok de onboard stik. Jeg skal ikke kunne sige, om det er samme problem,
> når det er USB 2.0, du senere selv har monteret.

Flyttede den op i ps2 stikket, og den har kørt siden
Underligt

Søren