Creative eksternt lydkort
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 29-01-04 09:10

Overvejer at købe dette eksterne lydkort fra Creative:

Nogen som har ris eller ros til kortet?
Jeg skifter tit mellem hørebøffer og højttalere, og jeg er derfor træt af at
kravle rundt nede under bordet konstant.
Desuden mangler jeg også en optisk udgang.
De kabler, som normalt går fra cd- og dvddrevet til lydkortet, hvad gør man
med dem, når man har et eksternt lydkort?

Hvor kan man evt. købe det billigste optiske kabel på ca. 5-6 m.?

Mvh.

Mads

Fra : LCO

Dato : 31-01-04 01:35

"Mads Jakobsen" skrev i en meddelelse
> Jeg skifter tit mellem hørebøffer og højttalere, og jeg er derfor træt af
at
> kravle rundt nede under bordet konstant.
Du kan købe et fordelerstik til minijack, så du har både headset og
højttalerne tilsluttet samtidig, og kan bare slukke for højttalerne når du
bruger dit headset.
Mvh.

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 31-01-04 13:25

On Thu, 29 Jan 2004 09:10:18 +0100, "Mads Jakobsen"
<madsjakob@hotmail.com> wrote:

>Overvejer at købe dette eksterne lydkort fra Creative:
>
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44282
>
>Nogen som har ris eller ros til kortet?

Det er et ret godt lydkort med virkelig god lydkvalitet, 7.1 surround,
digital in/out, fjernbetjening osv. Den eneste ulempe, jeg kan pege
på, er at det kræver ekstern strømforsyning (je bruger det sammen med
en notebook).

> [...]
>De kabler, som normalt går fra cd- og dvddrevet til lydkortet, hvad gør man
>med dem, når man har et eksternt lydkort?

Den normale analoge tilslutning af cd-drevet til lydkortet
understøttes ikke - i stedet får du en digital forbindelse fra drevet
via bundkortet og videre til det eksterne lydkort.

>Hvor kan man evt. købe det billigste optiske kabel på ca. 5-6 m.?

Biltema

KS