Hvilken processor
Fra : Christian Brun

Dato : 28-01-04 20:05

Jeg skal opgrader/udskifte min Pentium III 1000 mhz, men er noget i
tvivl om processor og bundkort valg!

Mit behov er internet, video behandling DVD brænding! (Ikke spil)

Prismæssigt passer Pentium 4 / 2.6 GHz / 800 MHz / 512KB godt! Men
hvad er alternativet???

Er der nogen der har et bud? Eller henvisning til sammenligninger
mellem AMD og Intel.

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 28-01-04 21:12

Athlon64 3000+ (1,699 kr. på edbpriser.dk) er et godt og langt mere
fremtidssikret alternativ. Pentium 4's dage er talte - den hurtigste P4, der
kommer bliver 3.4GHz. Det betyder at du skal skifte CPU, MB og sikkert også
RAM når du skal opgradere næste gang. Athlon64 er i modsætning planlagt en
stor fremtid, med mange nye hurtigere modeller. Da Athlon64 er en 64 bit
processor, kommer den også til at drage fordel af 64 bit software, når det
bliver udbredt. Pentium4 er jo et ældre 32 bit design.

Her er der en sammenligning af Athlon64 og Pentium 4
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1946

Mvh Rune Skou Larsen