Kølepasta, Barton
Fra : Mathias

Dato : 28-01-04 18:04

Davs,

Jeg har noget rødbrunt kølepasta, vistnok med kobberspåner i - derfor er det
ledende og måtte ikke bruges på de gamle AMD CPU'er.

Men må det bruges på de nye AMD Barton?

--
Mvh. Mathias

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 18:52

Mathias wrote:

> Jeg har noget rødbrunt kølepasta, vistnok med kobberspåner i

Der er næppe hele spåner i :)
Nok nærmere kobber-pulver.

> - derfor er det
> ledende og måtte ikke bruges på de gamle AMD CPU'er.

Det er da kun hvis man sviner med det, så det kortslutter de L-broer,
der er på (alle?) Socket A processorer.

> Men må det bruges på de nye AMD Barton?

Hvis det ikke anbefales til de andre, så gælder det samme for Barton, og
ligeledes for den nye Thorton(som er en Barton med den halve L2-cache
slået fra).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-01-04 12:51

In article <4017f6a6$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Jens C.
Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> says...

> ligeledes for den nye Thorton(som er en Barton med den halve L2-cache
> slået fra).

Er det ikke en Duron?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 17:00

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <4017f6a6$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Jens C.
> Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> says...

> Er det ikke en Duron?

Nej.

http://endian.net/details.asp?ItemNo=3909

Du tænker måske på Applebred?

http://endian.net/details.asp?ItemNo=3940

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-01-04 20:27

In article <40192de6$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Jens C.
Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> says...

> Nej.

Det ville ellers være logisk, med mindre man er ved at udfase Duron.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 08:11

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <40192de6$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Jens C.
> Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> says...

> Det ville ellers være logisk, med mindre man er ved at udfase Duron.

Det er de(AMD) sikkert også ved.

Applebred var lidt af en overraskelse, for den var tidligere blevet
slettet fra deres roadmap.
Det er sandsynligvis den sidste Duron-serie, de laver.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-04 08:25

In article <401a0376$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Jens C.
Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> says...

> Det er sandsynligvis den sidste Duron-serie, de laver.

Det gør vel heller ikke så meget hvis Thorton kommer ned i nærheden af
Duron's prisniveau?!

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 29-01-04 11:05

>Jeg har noget rødbrunt kølepasta, vistnok med kobberspåner i -

Er du sikker på det er kølepasta, og ikke bare almindelig kobberfedt
(/smøremiddel)

M.v.h
Niels Wang Hansen

Fra : Jens Petersen

Dato : 29-01-04 20:56

Niels Wang Hansen wrote:

> Er du sikker på det er kølepasta, og ikke bare almindelig kobberfedt
> (/smøremiddel)

Kobberfedt dur ikke som kølepasta, det er faktisk bedre uden pasta end
med kobberfedt.

--
Jens callto://jensep

Age is a very high price to pay for maturity.