omformer fra seriel til usb?
Fra : M.I

Dato : 28-01-04 17:15

Hej

Jeg har et apparatur, som min pc ikke vil registrere på nogle af comportene.
Jeg er næsten sikker på, det virker, så jeg vil gerne prøve på en USB-port.
Men kan man få et omformerstik til en ok pris et eller andet sted?

Takker
M.I

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 28-01-04 17:28

"M.I" skrev:
> [...]
> næsten sikker på, det virker, så jeg vil
> gerne prøve på en USB-port. Men kan
> man få et omformerstik til en ok pris et

Nej, USB porten er meget hurtigere end en seriel port, så man kan ikke
omsætte den vej. Det bedste er at købe en USB port til computeren (er ikke
dyrt) eller teste det hos en som har en nyere computer.

--
Mvh, Lars

Guide til HDD & DVD Recordere: www.recordere.dk

Fra : M.I

Dato : 28-01-04 17:48

> [...]
> omsætte den vej. Det bedste er at købe en USB port til computeren (er ikke
> dyrt) eller teste det hos en som har en nyere computer.

Jeg har usb port på pc, men apperatet er et serielt produkt. Det jeg
efterlyser er altså et kabel/en adapter, der kan omformer seriel-stikket til
usb. Findes det ikke?

Vh M.I

Fra : Anders pedersen

Dato : 28-01-04 18:16

On Wed, 28 Jan 2004 17:47:40 +0100, M.I wrote:

> Jeg har usb port på pc, men apperatet er et serielt produkt. Det jeg
> efterlyser er altså et kabel/en adapter, der kan omformer seriel-stikket til
> usb. Findes det ikke?

Selvfølgelig findet det.
prisen er omkring 150-300kr.
du kan finde det på edbpriser eller på google

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-01-04 18:35

http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=133-08

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Thomas

Dato : 28-01-04 18:18

Ja, jeg har et i overskud. Du kan købe for 100,- + porto. Det er helt nyt og
har aldrig været brugt. Jeg kom til at købe en for meget engang. Nyprisen
var 539,- Det er et sandberg og det er testet med Windows XP. (kan
selvfølgelig også bruges til andre windows versioner)

Mail mig på thth@teliamail.dkFJERNDETTE , hvis du er interesseret.

ThomasT
Fredericia

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 28-01-04 18:21

> [...]
>
> Jeg har usb port på pc, men apperatet er et serielt produkt. Det jeg
> efterlyser er altså et kabel/en adapter, der kan omformer seriel-stikket

Hej M.I
Du har kontrolleret at din/e comport/e er enablet i bios, hvis de er
disablet er der ingen forbindelse til porten
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 28-01-04 21:58

M.I wrote:
> [...]
> comportene. Jeg er næsten sikker på, det virker, så jeg vil gerne
> prøve på en USB-port. Men kan man få et omformerstik til en ok pris

Hvis jeg forstår dig ret, så er det dit apparat der har en seriel com-port
ikke? Du kan godt få en omformer der laver det om så du kan sætte det til et
USB-stik i din pc. Prøv at ringe til Århus Radio Lager (der har jeg i hvert
fald købt sådan en..)

www.aarhusradiolager.dk

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 10:31

> [...]
et
> USB-stik i din pc. Prøv at ringe til Århus Radio Lager (der har jeg i

TDC Butikkerne sælger dem også til 250,-
--
Med venlig løvehilsen
Søren 'HDI' Wind - www.BirbaSkiver.dk