Junction temperatur på P4
Fra : Martin T

Dato : 28-01-04 17:04

Hej

Nu har jeg rodet rundt på intel's side i 2 timer, og gennemset 200 siders
pdf i håb om at finde informationer om junction temperaturen på en P4.
Er ved at skrive en opgave, og med den oplysning ville jeg kunne komme noget
længere.
Håber nogen kan finde det, eller i hvert fald hjælpe mig videre

mvh
Martin

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 28-01-04 18:30

"Martin T" <trebbi@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> længere.
> Håber nogen kan finde det, eller i hvert fald hjælpe mig videre

Hej Martin
Undskyld jeg spørger men hvad vil du bruge sådan en ligegyldig information
til det må da være mere interessant at vide temperaturen på oversiden af
chippen. Nu er det da et par år siden jeg lærte om junction temperaturer ca
30 men synes jeg kan huske at en junction temp på en transistor ligger
omkring de 90-100 grader men andre må da gerne korigere mig.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Martin T

Dato : 28-01-04 18:44

Fordi vi laver et projekt om køling, og til det projekt var det en nyttig
information. Har kigget datablade og andet godt fra intel igennem, og der
står meget godt deri men desværre ikke noget om junction temperatur.
Men det kan os være de ikke vil ud med det

mvh
Martin

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-01-04 20:10

> [...]
noget
> længere.
> Håber nogen kan finde det, eller i hvert fald hjælpe mig videre

Her er en artikel om temperatur og bla levetid både omhandlende P4 og
Athlon.
http://www.digit-life.com/articles/pentium4athlonxpthermalmanagement/index.html
Der er
Her er et kort referat med link til ovenstående artikel
http://www.geek.com/news/geeknews/2002feb/bch20020205010122.htm

Håber du kan bruge det til noget.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 28-01-04 20:46

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40180909$0$29353$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> Der er
> Her er et kort referat med link til ovenstående artikel

Blev lidt fanget af det du sagde om at du havde rodet rundt på intel's sider
i et par timer så jeg ville da lige prøve
http://www.intel.com/support/processors/pentium/8019.htm dette er lidt
generelt om pentium bl.a. beregning af j.temp fandt også en ca. 20 sider om
PIV men disse sider er beskyttet af password kun til resellers. gik ind på
denne side http://indigo.intel.com/compare_cpu/ indtastede junction temp i
search og viola
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-01-04 20:52

> [...]
om
> PIV men disse sider er beskyttet af password kun til resellers. gik ind på

Æhh du har svaret den forkerte. hehe
Men fornavnet passer.