Risiko ved CPU med højere fsb?
Fra : Finn Holbek

Dato : 28-01-04 07:37

Sker der noget ved at bruge en CPU med 800 MHz FSB i stedet for en CPU med
400 Mhz FSB?

IT- Butikken havde ikke 400 MHz CPU'er på lager, og anbefalede i stedet en
800 MHz, som så kommer her til formiddag, men tvivlen nager lidt. Risikerer
man at brænde noget af?

Har også hørt at man kan indstille FSB i BIOS, er det korrekt? Vil jeg i
givet fald kunne indstille systemet til at køre med 800 MHz i stedet?

Mvh. Finn

Fra : Brian Lund

Dato : 28-01-04 08:59

> [...]
>
> Har også hørt at man kan indstille FSB i BIOS, er det korrekt? Vil jeg i
> givet fald kunne indstille systemet til at køre med 800 MHz i stedet?

Hvis dit bundkort kan klare 800 MHz vil det køre fint...

Hvis dit bundkort derimod kun kan klare 400 eller 533 FSB må du clocke CPUen
ned (Da du ikke kan ændre multiplier på P4)!

Ved FSB 400 vil en P4 CPU køre med den halve hastighed!
Ved FSB 533 vil den køre ved 66,5% af den hastighed den er beregnet til!

Brian

Fra : Finn Holbek

Dato : 28-01-04 09:26

Brian Lund wrote:

> [...]
>
> Ved FSB 400 vil en P4 CPU køre med den halve hastighed!
> Ved FSB 533 vil den køre ved 66,5% af den hastighed den er beregnet

Mange tak, tror det er begyndt at dæmre....
Venlig hilsen Finn

Fra : Anders pedersen

Dato : 28-01-04 17:45

On Wed, 28 Jan 2004 07:36:54 +0100, Finn Holbek wrote:

> [...]
>
> Har også hørt at man kan indstille FSB i BIOS, er det korrekt? Vil jeg i
> givet fald kunne indstille systemet til at køre med 800 MHz i stedet?

dk.edb.hardware.bundkort
er den rigitge gruppe

--
Med venlig Hilsen