Hvilken printer til max 1500
Fra : Kaasing

Dato : 27-01-04 20:41

Hej
Jeg står overfor at skulle have ny printer, men er lidt i tvivl om hvad.
Da jeg er studerende regner jeg med at skulle printe en hel del,
hovedsageligt s/h men vil måske også gerne printe ud i farver, dette kan jeg
dog også gøre på mit arbejde da det ikke er så ofte.
Men skal jeg vælge en Laser s/h printer til omkring 1500 eller en ink jet
farve printer til ca samme beløb? Er det ikke for dyrt at lave print på en
ink jet?
Og hvad med de billige farve laser printere til omkring 5-6000, er det bedre
at spare lidt op og så købe sådan en? Hvordan er udskriftskvaliteten på dem?
/Poul

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 00:52

Kaasing wrote:
> [...]
> dog også gøre på mit arbejde da det ikke er så ofte.
> Men skal jeg vælge en Laser s/h printer til omkring 1500

Ja, delvist pga. at en laserprinter er hurtigere, og at en inkjetprinter
er noget dyrere i forbrug.

> Og hvad med de billige farve laser printere til omkring 5-6000, er det bedre
> at spare lidt op og så købe sådan en? Hvordan er udskriftskvaliteten på dem?

Jeg lavede engang en sammenligning af nogle Brother laserprintere.
Læg dog mærke til at det var til en med højt forbrug, 200 sider/dag.

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3f4e65fb%240%2448893%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk

Priserne har nok også ændret sig i mellemtiden.

Fra : JK

Dato : 28-01-04 08:58

On Tue, 27 Jan 2004 20:40:50 +0100, "Kaasing"
<kaasing_fjernes@fjernes_hotmail.com> wrote:

> [...]
>at spare lidt op og så købe sådan en? Hvordan er udskriftskvaliteten på dem?

Jeg ville købe en canon i865 inkjet foto-printer til 1588.

Den bruger klart mindre blæk end HPs tilsvarende. Den er hurtig. Den
har kassette med til at printe label direkte på CD'er, hvis man har
købt nogle printable, eller DVD'er.

Den har både parallelport og usb 2.0

Men mit behov er jo altså til hjemmebrug, og det skal matche mit
digitalkamera.

Den har dog en særskilt sort patron til dit brug.

Hvad med en brugt laserprinter s/h til ingen penge. Folk gider jo ikke
have dem mere.

mvh

John