Hvordan fjerner jeg strøm fra USB-porten
Fra : Poul Bjørn Hansen

Dato : 22-01-04 21:42

Når jeg har slukket min computer (Medion Titanium 8008) står der stadig
strøm på USB-porten. Hvordan får jeg den afbrudt (altså når computeren er
slukket).
Jeg har forsøgt under enhedshåndteringen, men her ér der under
USB-rodhub/strømstyring sat hak i "tillad computeren at slukke for denne
enhed for at spare strøm".
I BIOS har jeg forsøgt at disable nogle "ting", som har med USB at gøre,
men lige lidt hjælper det.
Har det noget med bundkortet at gøre, og skal der foretages noget her?
Motherboard ID: 01/24/2003-SiS-648-6A7I0M4MC-00
Motherboard navn: MSI MS-6701 (Medion OEM)
(Jeg har forøvrigt ingen manual til bundkortet og kan ikke finde nogen på
nettet)
Det hele drejer sig om, at jeg skal bruge en USB-port UDEN strøm når
computeren er slukket for at få en strømskinne til at afbryde strømmen!!!
Se følgende link:
http://shopping.ofir.dk/shopping/product.asp?butiksid=2911&varenr=226105

Jeg har efterhånden forsøgt at få hjælp mange steder fra, så dette er ved at
være sidste chance..........

Fra : Klaus

Dato : 22-01-04 22:05

"Poul Bjørn Hansen" <poulbjoern@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

http://shopping.ofir.dk/shopping/product.asp?butiksid=2911&varenr=226105

> Jeg har efterhånden forsøgt at få hjælp mange steder fra, så dette er

www.checkmark.dk/sa/download/drivers/medion/motherboard/manual/MD5000
Mainboard.pdf
Måske kan dette bruges.
Klaus

Fra : Jesper

Dato : 23-01-04 00:38

http://www.checkmark.dk/sa/pc.htm

Eller prøv linket til *.pdf filen herfra -- Jeg kunne ikke åbne det
foregående link med den adresse der var skrevet så derfor dette link.

Jesper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-01-04 23:29

"Poul Bjørn Hansen" <poulbjoern@hansen.mail.dk> wrote:

>Jeg har efterhånden forsøgt at få hjælp mange steder fra, så dette er ved at
>være sidste chance..........

Og du har kigget under Power management i BIOS - Hvis du tillader USB
enheder at vække maskinen må der nødvendigvis være strøm på
USB-portene ?!

USB tastatur / mus tror jeg også forhindrer maskinen i at lukke
strømmen.

<mlr>