Bedste underlag til mus ???
Fra : L

Dato : 21-01-04 13:06

Ved ikke om den lige passer her men...

Nogen der har en idé om hvad der er det bedste musemåtte til en dual optisk
mus med hensyn til farve og type af underlag ???

MVH
Luke

Fra : Devast8or

Dato : 21-01-04 13:54

L <mbmf@SPAMNEJTAKofir.dk> wrote in message
> [...]
optisk
> mus med hensyn til farve og type af underlag ???

Jeg bruger et stykke hvidt skriveunderlag til min. Det kan købes i de fleste
boghandler - jeg tror jeg gav 60 kr. for det, og der er til 4 musemåtter.

Devast8or

Fra : Leony

Dato : 21-01-04 14:29

In news:fWtPb.1285$%z1.594@news.get2net.dk,
L <mbmf@SPAMNEJTAKofir.dk> typed:

> Nogen der har en idé om hvad der er det bedste musemåtte til en dual
> optisk mus med hensyn til farve og type af underlag ???

Jeg bruger et hvidt A4 ark med stor succes og det er billigt.
Jeg bruger også et brun stykke karton fra noget Kodak foto papir med
stor succes og det er også billigt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Brian Lund

Dato : 21-01-04 15:08

> Ved ikke om den lige passer her men...
>
> Nogen der har en idé om hvad der er det bedste musemåtte til en dual
optisk
> mus med hensyn til farve og type af underlag ???

Hent farvemæssigt er hvid det bedste :) - Men langt fra en nødvendighed,
logitechs sensorer kan ihvertfald klare næsten hvad som helst!

Hvis du gerne vil bruge en masse penge på en mussemåtte kan jeg anbefale
func surface, jeg selv holder mig dog til ganske almindeligt A4-papir med
lidt tape så det hænger fast til bordet :)

Brian

Fra : L

Dato : 21-01-04 21:19

Takker..

Så har jeg lidt at gå efter og prøve...

Luke

Fra : Jonny Jensen

Dato : 22-01-04 13:02

Well, snakker vi luxus, skal du regne med 100-250 for en musemåtte.
Nedenstående har jeg en liste over musemåtter og et par korte tanker om
hver:

Func Surface
Fladt, og lækker, to overflader, musen flyver. Dog har den tendens til at
blive skæv hvis den fx ligger i sollys og gummirammen som måtten ligger i,
for ikke at skride på skrivebordet kan godt være lidt irriterende hvis man
kommer tæt på kanten med musen.

Icemat (Sort er at foretrækker til optiske, da ikke alle virker på den matte
version)
Lækker overflade, flot design og finish, mus glider let, dog kan det være
nødvendigt med teflon-tape for at få maximal ydelse. Ret tyk (6 mm ca) og
kan være kold, samt den er lidt skrøbelig da det jo er glas.

SteelPad (4S)
Lavet af stål, og flad og lækker finish. Dog "støjer" den en del når man
bruger musen og musen løber heller ikke helt lige så frit som på de fleste
andre. Bliver også ridses/slidt med tiden så den ikke bliver ved med at være
lige køn. Er også tit kold at komme til.

SteelPad (4D)
Lavet af plast, meget flad og med to overflader som func, dog til ca 100,-
mindre. Musen flyver også ganske let på pladen, og gummimåtten som holder
pladen fast er ikke større end måtten, så man kommer ikke i problemer med
den. Dog er måtten lavet af plast, og virker en anelse billig i forhold til
fx Icemat.

RatPad
Musen flyver relativt let over pladen, og materialet er tyk, hård plast (5-7
mm). Overflade er ret ru, hvilket ikke alle bryder sig om at hvile hånden
på.

Everglide
Tyndere end RatPad, ellers meget det samme.

Jeg har prøvet alle ovenstående og mit endelige valg er SteelPad 4D, da den,
til trods for sit lidt billige udseende er den tyndeste og den jeg har det
mest komfortabelt med. Musen kører rigtigt godt, omtrendt som få en icemat
eller en func, men man slipper for gummikanten som man af og til ryger ud
på, i hvert fald med mit brug (Counter-Strike på højt niveau).

Jonny.