støjsvag HD
Fra : Sune

Dato : 21-01-04 09:12

Hej gruppe

Jeg skal have en ny disk, på omkring 120 Gb.

Det er en disk der ikke skal anvendes til at boote eller scratch disk
eller andet hastighedskritisk arbejde.

Derfor har jeg nærmest kun et kriterie for mit køb, udover kvaliteten:
Den skal være støjsvag.

Hvad er jere anbefaling?

Mvh

Sune

Fra : Nico

Dato : 21-01-04 10:42

> Derfor har jeg nærmest kun et kriterie for mit køb, udover
kvaliteten:
> Den skal være støjsvag.
>
> Hvad er jere anbefaling?

Seagate har jo ry for at være lydløse, men jeg er ikke imponeret,
for når den knokler siger den faktisk mere end min gamle WD gjorde
der ikke har samme ry...

Fra : Schulz

Dato : 21-01-04 11:41

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22290 Har den selv, og den kører
bare (lydløst) derudaf...

> Seagate har jo ry for at være lydløse, men jeg er ikke imponeret,
> for når den knokler siger den faktisk mere end min gamle WD gjorde
> der ikke har samme ry...

Jeg deler ikke ovenstående erfaring... Mine Seagate-diske er og har altid
været meget lødløse. Har både haft IBM, WesternDig., Maxtor og Seagate, og
med det forbehold, at der naturligvis er forskellige modeller indenfor hvert
mærke, mener jeg klart at Seagate i dette tilfælde er det bedste køb.

Med venlig hilsen
Martin Schulz

---

Fra : Brian Lund

Dato : 21-01-04 15:26

> kvaliteten:

> Seagate har jo ry for at være lydløse, men jeg er ikke imponeret,
> for når den knokler siger den faktisk mere end min gamle WD gjorde
> der ikke har samme ry...

Jeg har en Seagate barracuda 7200.1 på 80 GB, den siger ikke en lyd, joh
måske kan den lige anes når den arbejder men ellers er den ikke hørbar! :)

Brian

Fra : Nico

Dato : 21-01-04 15:36

> Jeg har en Seagate barracuda 7200.1 på 80 GB, den siger ikke en
lyd, joh
> måske kan den lige anes når den arbejder men ellers er den ikke
hørbar! :)

Nej, min SATA Seagate siger heller intet når den intet laver, men
mine hd står ikke altid stille . . .

Fra : alten

Dato : 21-01-04 15:37

Jeg har også en Seagate barracuda 7200.1 på 80 GB - kan klart anbefales.