Dårlige ram
Fra : Filip

Dato : 20-01-04 14:30

Kan man gøre noget ved dårlige ram? Jeg har testet 256 DDR 233MHz ram med
memtest86 og fandt over 9000 fejl på 1½ time. Det sjove er at jeg sagtens
kan køre mit system, men af og til genstarter det hele. Kan en
hastigheds-nedsættelse gøre noget ved det? Jeg har brugt dem i 1½ år med
100MHz på bussen og 1150MHz prosessor. Bundkortet er et soltek SL-75DRV. Jeg
tror der har været fejl på Rammene i Lang tid, men kan det være resten mit
hardware der får Rammene til at lave fejl hvis det nu ikke passer sammen?
(Det er nemlig en Bambuscomputer)

Nu har jeg udskiftet dem, men er der mulighed for at de nu kan køre fint på
en anden maskine der kører langsommere og har en anden hardware? Hvis jeg nu
vil sælge dem...

Filip

Fra : René Jensen

Dato : 20-01-04 16:06

Filip wrote:
> Nu har jeg udskiftet dem, men er der mulighed for at de nu kan køre fint på
> en anden maskine der kører langsommere og har en anden hardware? Hvis jeg nu
> vil sælge dem...

Har memtest86 fundet så mange fejl, så ville jeg ikke sælge dem. Selvom
du sagtens kan køre dit operativ system uden nogen mærkbare fejl før det
har kørt et stykke tid, betyder ikke at der kan opstå problemer med
hukommelsen når det kører i et andet system.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Leony

Dato : 20-01-04 18:20

In news:400d2d20$0$30065$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Filip <filipravn@get2net.dk> typed:

> Kan man gøre noget ved dårlige ram? Jeg har testet 256 DDR 233MHz ram
> med memtest86 og fandt over 9000 fejl på 1½ time.

Har du læst sektionen med "known problems"?
http://www.memtest86.com/#problems
I test 5 og 8 testes billig RAM ofte med fejl. Så måske fejler din RAM
ikke noget og genstarterne skyldes noget andet.

> Det sjove er at jeg
> sagtens kan køre mit system, men af og til genstarter det hele. Kan en
> hastigheds-nedsættelse gøre noget ved det?

Hvis du kører XP eller 2000, så genstarter systemet ved fejl.
Du kan ændre dette så du får en blå skærm i stedet for på følgende måde:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern
hakket i Genstart automatisk.

Den blå skærm kan du bruge til videre fejlfinding.
Du kan evt poste resultatet i news:dk.edb.system.ms-windows hvis du ikke
selv kan greje fejlmeddelsen.

Hvis du ikke kører XP/2000, så prøv at låne en strømforsyning og sæt den
i din computer.
Især billige strømforsyninger bliver dårlige med tiden og det kan give
udsalg i pludselig genstart.

Hvis du kan låne nogle RAM af en ven, så prøv at sætte dem i maskinen og
se om du kan få den til at genstarte med dem.
Hvis du kan det, så tyder noget på at dine RAM ikke er defekte.

> Nu har jeg udskiftet dem, men er der mulighed for at de nu kan køre
> fint på en anden maskine der kører langsommere og har en anden
> hardware? Hvis jeg nu vil sælge dem...

Fejlene vil være der uanset hvad.
Hvis du sælger dem, så skal du i hvert fald gøre opmærksom på at der er
fundet fejl på dem.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/