Partionering af HDD
Fra : Lasse

Dato : 20-01-04 11:38

Hej jeg har et lille problem, jeg har i tidernes morgen delt min
HD i to partitioner, to på ca. 10 Gb hver. Den ene er selvfølgelig
primær og den anden et logisk drev.
Jeg ville gerne bruge hele HD som primær UDEN at skulle
installere igen. Er der nogen der ved hvordan dette gøres,
logisk drev er tomt men på C:\ køre jeg Win XP PRO som helst
skulle blive ved med at eksistere efter endt operation.

På forhånd tak Lasse

Fra : Leony

Dato : 20-01-04 12:29

In news:400d0571$0$27388$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Lasse <thegrif_NOSPAM_@webspeed.dk> typed:

> [...]
> logisk drev er tomt men på C:\ køre jeg Win XP PRO som helst
> skulle blive ved med at eksistere efter endt operation.

Partition Magic kan "merge" partitioner.
http://www.powerquest.com/partitionmagic/
Det sker uden tab af data, i de fleste tilfælde, men backup er alligevel
tilrådeligt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Cacba

Dato : 20-01-04 19:21

> Partition Magic kan "merge" partitioner.
> http://www.powerquest.com/partitionmagic/
> Det sker uden tab af data, i de fleste tilfælde, men backup er alligevel
> tilrådeligt.

Vil også anbefale det program, har dog haft datatab én gang... computeren
gik kold under processen...mistede ca det ½ på den hd.... men under
processen har jeg oplevet et par gange at den har stået stille på samme
antal % i meget lang tid... så lad den for gud skyld hellere stå i lang tid
ned at slukke den, for så mister du data..

Cacba Out..