Skærm går i sort efter win xp load billede
Fra : Kasper Birk Rasmusse~

Dato : 19-01-04 23:15

Hejsa..
Jeg er lige faldet over et lille problem.. Når jeg starter min pc(xp pro,
soltekbundkort, GF4 grafik kort..) kører det fint, og som det plejer, indtil
den er færdig med at loade windows. Så går skærmen i standby mode.. Hmm..
Nogen som kender til problemet..?
Har kontrolleret det ikke er skærmen den er gal med..
Mvh.. Kasper Birk

Fra : Brian Lund

Dato : 19-01-04 23:32

> [...]
> Nogen som kender til problemet..?
> Har kontrolleret det ikke er skærmen den er gal med..

Det vil sige du har prøvet at sætte opløsningen ned til f.eks. 640x480? - Og
sørget for at opdateringshastigheden er på 60 Hz? Hvis du har prøvet begge
dele, og på en gang, så er det sikkert ikke skærmen det er galt med... Men
ellers, prøv!

Har du prøvet med en anden skærm?

Har du prøvet at formatere?

Brian

Fra : Kasper Birk Rasmusse~

Dato : 19-01-04 23:59

> [...]
> dele, og på en gang, så er det sikkert ikke skærmen det er galt med... Men

Har løst problemet.. Nej, jeg testede den ved at sætte den til en anden PC..
Men jeg er ikke sikker på hva der har været gået galt.. Men prøvede at
starte op i fejlsikret tilstand, opdaterede nvidia driveren, og så virkede
det.. Meget mærkeligt..
Men tak for det hurtige svar..

Hilsen. Kasper Birk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 20-01-04 10:03

Brian Lund wrote:

> indtil

-----------------------------^^^^^^^

<KLIP>

> Har du prøvet at formatere?

Hvorfor er det at formatering altid bliver foreslået?

Er det ikke bare det samme som at give en bronkitispatient hostesaft?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Kasper Birk Rasmusse~

Dato : 20-01-04 18:21

> Hvorfor er det at formatering altid bliver foreslået?
>
> Er det ikke bare det samme som at give en bronkitispatient hostesaft?

Ja eller ambutere et ben pga. en hudafskrabning på knæet.. OverKill..

Fra : Brian Lund

Dato : 20-01-04 18:50

> Hvorfor er det at formatering altid bliver foreslået?

Det stod også sidst i mailen, altså som sidste udvej hvis han ikke kunne få
andet til at fungere ;)

Brian

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 20-01-04 00:03

Har prøvet det samme før efter at have benyttet windows update. Fandt ud af
det var en forkert driver der var blevet smidt ind til mit grafikkort
(gforce 3). Prøv at installere den gamle driver igen, hvis du har opdateret
den enten manuelt eller via update ved at genstarte i fejlsikret. Prøv
eventuelt systemgendannnelse.

Hr. Pedersen