HP Laserjet 1010 eller Brother HL-1430
Fra : Søren Andersen

Dato : 19-01-04 08:19

Hej i gruppen,

Er der en venlig sjæl der kan anbefale en af ovenstående printere, eller
måske en helt tredje billig-laserprinter.
Jeg lægger vægt på udskrift kvaliteten og hastigheden samt at den er til at
være i stue med, mht. lugt og støj.

Jeg kan dog se at Laserjet toneren kun rækker til 2000 sider , hvor Brother
giver 6000 sider for næsten samme pris... Det er selvfølgelig en ret stor
forskel, men tør man stole på de producent opgivede side antal ?

Fra : Troels Nielsen

Dato : 19-01-04 11:21

Jeg vil anbefale dig en OKI B4200. Har set den til 1999 hos ComputerCity.
Jeg har tidligere haft både HP (6P) og Brother (HL-1440) men de begyndte med
problemer efter omkring 1 -1½ år.

Mvh TN

Fra : Søren Andersen

Dato : 19-01-04 13:49

> [...]
> Jeg har tidligere haft både HP (6P) og Brother (HL-1440) men de begyndte

Jeg har selv haft nogle af de gamle hp'ere med lodret papirindføring som gav
problemer. Det er vist også grunden til at HP nu kan laver vandret
papirindføring...

Den OKI ser da ellers meget god ud, men jeg har sat en grænse på 1500 kr.

Fra : H.S.

Dato : 19-01-04 14:14

> [...]
> måske en helt tredje billig-laserprinter.
> Jeg lægger vægt på udskrift kvaliteten og hastigheden samt at den er til

Nyeste nummer af Datatid har en test af 4-5 printere i den prisklasse,
heriblandt også 1430'eren.

Fra : Thomas G

Dato : 19-01-04 20:27

> at
> >
> Nyeste nummer af Datatid har en test af 4-5 printere i den prisklasse,
> heriblandt også 1430'eren.

Husk ay kigge på på EDBpriser.dk om lige pæcis den printer du har kigget på
er billigere via nettet i forhold til eks. bilka eller computercity ... den
var i mit tilfælde (men absolut ikke i alle tilfælde).

mvh Thomas G

Fra : DK - Mikey78 - 6000

Dato : 20-01-04 20:42

Søren Andersen besøgte dk.edb.hardware og skrev af uransaglige årsager i
indlægget news:400b84e1$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk følgende:

> [...]
> Jeg lægger vægt på udskrift kvaliteten og hastigheden samt at den er
> til at være i stue med, mht. lugt og støj.

Jeg har en 1430er og den kører bare derudaf.
Jeg synes ikke den larmer noget videre, selvom man sikkert kan få nogle
mere stille; endnu har jeg ikke lagt mærke til om den lugter.
Den skriver til gengæld hurtigt og i rigtig god kvalitet.

Mikey