Hvad er forskellen på P4 alm....
Fra : Heinz Vollmann

Dato : 18-01-04 21:17

Hej NG.

Hvad er forskellen på en : P4 3.2 Ghz boxed vs. P4 3.2 Ghz OEM?

Hvad kan en P4 Prescott i forhold til ovennævnte?

Heinz.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 18-01-04 21:42

Heinz Vollmann wrote:
> Hvad er forskellen på en : P4 3.2 Ghz boxed vs. P4 3.2 Ghz OEM?

Boxed-versionen følger der køler med, det gør der ikke til OEM versionen...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Peter Jespersen

Dato : 19-01-04 14:27

On Sun, 18 Jan 2004 21:17:02 +0100, Heinz Vollmann wrote:

>Hej NG.
>
>Hvad er forskellen på en : P4 3.2 Ghz boxed vs. P4 3.2 Ghz OEM?
>
>Hvad kan en P4 Prescott i forhold til ovennævnte?

Højere ydelse ved SIMD, ellers lavere og så kan den bruges som kogeplade!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I've brought down bigger men than you, Picard!

Fra : Brian

Dato : 19-01-04 14:12

Hejsa

Peter Jespersen wrote:

> Højere ydelse ved SIMD, ellers lavere og så kan den bruges som
> kogeplade!

Hvordan skal det forstås.... pis det ud i sne for mig, tak

/Brian

Fra : Peter Jespersen

Dato : 19-01-04 15:18

On Mon, 19 Jan 2004 14:12:13 +0100, Brian wrote:

>Hejsa

>Hvordan skal det forstås.... pis det ud i sne for mig, tak

Dette er set i forhold til en PIV kørende ved samme frekvens:
Dens SIMD ydelse er højere (SSE3).
Dens heltals og fp ydelse er lavere.

Og ja så kan den bruges om kogeplade.....

Out of my mind. Back in five minutes.

Fra : Brian

Dato : 19-01-04 15:02

Hejsa

Peter Jespersen wrote:

> Dette er set i forhold til en PIV kørende ved samme frekvens:
> Dens SIMD ydelse er højere (SSE3).

SIMD ?

> Dens heltals og fp ydelse er lavere.

Heltals og fp ?

> Og ja så kan den bruges om kogeplade.....

Altså den bliver varm AMD style ;)

Jaja, jeg er mulgivis fatdum, men overvjer at skifte min PIV 2.4GHz 533 ud
med en 800fsb.
Så skal jeg jo lige finde ud af om Prescott er værd at gå efter :)

/Brian

Fra : Peter Jespersen

Dato : 19-01-04 18:39

On Mon, 19 Jan 2004 15:01:48 +0100, Brian wrote:

<snip>

Kort sagt så er mr Prescott hurtigere hvis programmerne er
specialoptimerede til Mr Prescott, ellers er Mr Prescott langsommere.

>Altså den bliver varm AMD style ;)

AMD style ????
En gammel fordom.....

Prescott er yderst forslugen, endda værre end PIV, der har et ekstremt
forbrug.

>Jaja, jeg er mulgivis fatdum, men overvjer at skifte min PIV 2.4GHz 533 ud
>med en 800fsb.
>Så skal jeg jo lige finde ud af om Prescott er værd at gå efter :)

Hvis al din software er SSE3 specialoptimeret - ja, ellers nej!

Brevity is the soul of lingerie.

Fra : Cacba

Dato : 19-01-04 15:09

> Hvad er forskellen på en : P4 3.2 Ghz boxed vs. P4 3.2 Ghz OEM?

Der er køler med til en Boxed version...

> Hvad kan en P4 Prescott i forhold til ovennævnte?

Den har 1024kb L2 cache, (de andre modeller har 512kb)... + 800mhz fsb og HT

Så skulle være ret nice =)

Cacba Out..

Fra : Peter Jespersen

Dato : 19-01-04 18:41

On Mon, 19 Jan 2004 15:09:08 +0100, Cacba wrote:

>Der er køler med til en Boxed version...

>Den har 1024kb L2 cache, (de andre modeller har 512kb)... + 800mhz fsb og HT
>
>Så skulle være ret nice =)

Samt en længere pipeline, hvilket straffes!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I will not be pushed, filed, stamped, briefed, debriefed, or numbered!