defekt ny pc!!!
Fra : Søren Madsen

Dato : 18-01-04 11:54

Hvor tålmodig skal man være?
Min far har købte primo december af TDC over nettet en Fujitsu Siemens pc
til 6995.-
Det første tid brugte han den ikke, da han hurtigt fandt ud af at han ikke
kunne bruge sit Diva ISDN modem sammen med XP.
Det var til at leve med da han primo januar skulle have bredbånd, så den
blev til at starte med sat til side. Lige før jul satte han den til for at
spille lidt og så'en men opdagede hurtigt at den blev ekstrem langsom for
derefter at fryse helt og lugtede fælt.
Den blev fluks returneret til den lokale TDC (næstved storcenter) som
påstår at de har "stres-testet" den en time uden fejl hos reperatør. Min far
fik den tilbage i torsdags kun for at konstatere at den stadig gør det
samme.
Nu er hele molevitten returneret med besked om at han gerne vil have penge
tilbage eller en ny maskine. Men det kan der ikke blive tale om ifølge
butikken. Så nu står den der!!!!!!

Jeg mener for nylig at have set noget i fjernesynet om en fyr der også
gennem TDC havde købt en bærbar Compaq som efter at have afleveret pc'en til
rep. 2 gange, ved at køre en sag fik pengene retur eller en ny maskine. Er
der nogen der kender noget til den sag eller iøvrigt kan fortælle mig om min
fars rettigheder.
Er ikke helt sikker på at dette er den rigtige gruppe, hvis ikke henvis
venligst.

Med venlig hilsen

Søren Madsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-01-04 12:39

Søren Madsen skrev :
> [...]
min
> fars rettigheder.
> Er ikke helt sikker på at dette er den rigtige gruppe, hvis ikke henvis

I dk.forbruger - hvor dit spørgsmål hører hjemme - kan du få dine
rettigheder ar vide!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Olesen

Dato : 18-01-04 13:51

"Søren Madsen" <soerenmadsenFJERNDETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor tålmodig skal man være?

Meget, for reparatør har mig bekendt 3 forsøg til at gøre den fejlfri.

> [...]
far
> fik den tilbage i torsdags kun for at konstatere at den stadig gør det

En ægte stresstest forløber altid udover 24 timer.

Fra : Jolu

Dato : 18-01-04 15:17

Se http://www.fi.dk/ret/kobeloven/reklamation/

Mvh Johnny

Fra : Olesen

Dato : 18-01-04 15:56

"Jolu" <dko12310c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Se http://www.fi.dk/ret/kobeloven/reklamation/

"Det er frivilligt for den erhvervsdrivende, om han vil give en garanti
eller lade være. "

"Reklamationsretten giver dig ret til at klage over mangler ved en vare.
Bortset fra det første halve år er det altid forbrugeren, der skal bevise,
at manglen var tilstede på købstidspunktet."

Dvs., at man har ½ års fuld garanti som "i gamle dage".

Efter det ½ år skal kunden bevise sælger,
at "denne pludselige fejl" også var der på købstidspunktet !

Hvor nemt er det for en kunde at sige, at dennes PC
også var fejlfyldt for ½ års tid siden ?

Fra : Klaus

Dato : 18-01-04 19:48

> Hvor nemt er det for en kunde at sige, at dennes PC
> også var fejlfyldt for ½ års tid siden ?

Primo december = begyndelsen af december. Dvs. ca. 2 måneder!
Klaus