Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fri telefon og udlandsrejser i forbindelse~
Fra : Peter Oestergaard

Dato : 22-04-01 11:11

Hello,

jeg er løbende blevet beskattet af min arbejdstelefon, som også bruge
privat. Men så er der noget med at jeg kan trække min private telefon fra på
åropgørelsen - hvor kan jeg læse om dette & hvordan gør jeg???

De udlandsophold som jeg har haft i forbindelse med mit arbejde og ikke selv
har haft nogle omkostninger ved, kan jeg vist også også få et beløb pr.
dag - er det ikke rigtigt???

Det er rigeligt at skal sidde og regne på aktiekøb & salg

Håber nogle kan hjælpe....

/Peter

Fra : Jens Gade

Dato : 22-04-01 16:47

On Sun, 22 Apr 2001 12:10:37 +0200, "Peter Oestergaard"
<peter.oestergaard@usa.net> wrote:

[...]
>De udlandsophold som jeg har haft i forbindelse med mit arbejde og ikke selv
>har haft nogle omkostninger ved, kan jeg vist også også få et beløb pr.
>dag - er det ikke rigtigt???

Sådan som jeg har forstået det, kan din arbejdsgiver vælge at udbetale
en skattefri godtgørelse til småfornødenheder uden dokumentatation.
Beløbet er på 25% af det beløb du skulle have haft, hvis du selv havde
afholdt alle udgifter. Det fulde beløb er 351kr/døgn for de fleste
lande, så det giver 87,75kr.

Hvis din arbejdsgiver ikke har udbetalt den skattefrie godtgørelse,
kan du selv trække et tilsvarende beløb fra på selvangivelsen.
Det sørgelige ved det er bare, at beløbet skal skrives ind i rubrik
53, Øvrige Lønmodtagerudgifter, hvor det kun er det der er over 4300kr
der kan regnes med! Og så skal der godt nok nogle rejsedøgn á 87,71kr
til før det batter noget

--
Hilsen/regards
Jens Gade

Fra : Stefan Lund

Dato : 25-04-01 23:05

> jeg er løbende blevet beskattet af min arbejdstelefon, som også bruge
> privat. Men så er der noget med at jeg kan trække min private telefon fra

> åropgørelsen
Du bliver beskattet af 3000 kr årligt for arbejdsgiverbetalt telefon.
Det kan trække fra de 3000 kr, er udgifter som husstanden selv afholder til
telefon. Eksempelvis kan du have en firmabetalt telefon, samt en privat
telefon (altså 2 linier). De udgifter du rent faktisk har på din private
linie, dvs abonnement og forbrug, kan fratrækkes de 3000 kr som du beskattes
af på din firmalinie.
Sådan har jeg forstået det....

> hvor kan jeg læse om dette & hvordan gør jeg???
Du kan enten hente Skatten 2000 fra www.toldskat.dk, eller så vil jeg
anbefale dig at købe bogen "Snyd ikke dem selv i skat 2000" i nærmeste
boghandel. Den koster 54kr, og de penge kan du hurtigt tjene ind igen. Bogen
er desuden skrevet på almindelig dansk, hvilket Told&Skat's materiale ikke
altid er.

Stefan