redirect ved klik på en knap/button
Fra : Jens E

Dato : 06-02-04 00:45

hej alle

håber at,det er det rigtige forum vedr dette indlæg

jeg er ny i asp "så grin bare" men, kan nogen hjælpe mig med
denne problem stilling

jeg har oprettet en html side og i denne indsat en knap.Denne
skal !når der klikkes på den vise/directe til min side
"default.asp"

min knap er oprettet i Microsoft script editoren via frontpage
da knappernes udseende er pænere "synes jeg"

på forhånd tak mvh jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-02-04 03:09

On Thu, 5 Feb 2004 23:44:44 +0000 (UTC), Jens E <jfish_@msn.com>
wrote:

>håber at,det er det rigtige forum vedr dette indlæg

Strengt taget er det et rent HTML-spørgsmål, men nu er vi ikke så
strenge her ...

>jeg er ny i asp "så grin bare" men, kan nogen hjælpe mig med
>denne problem stilling

Vi har jo alle været nye, så der er ingen grund til at grine - endnu
da

> [...]
>"default.asp"
>
>min knap er oprettet i Microsoft script editoren via frontpage
>da knappernes udseende er pænere "synes jeg"

Øh, hvad er dit spørgsmål? - Hvis det er hvordan du kommer videre til
"default.asp", så er det 'action' du skal have fat i:

<form action="default.asp" method="post">

Kig evt. her, hvis du vil vide mere om formularer i ASP:
<url: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion11.asp>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens E

Dato : 06-02-04 06:44

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> <form action="default.asp" method="post">
>
> Kig evt. her, hvis du vil vide mere om formularer i ASP:

hej jørn ! tak for hurtig reply

Det skal forståes sådan at, jeg har en index.htm og fra denne
vil vha klik på min knap/button ønsker at vise/linke til min
default.asp
side.
Jeg har med stor gavn gennemgået hele asp toturial'en også emnet form
men, synes at afsnit 11 er betinget af tekstbokse og andre objekter.

jeg har del erfaring i vb 6.0 specielt SQL og ADO dette havde jeg
stor gavn af i afsnit 18 og 19

ergo det jeg vil sige er at, jeg ønsker at knytte en handling til en
knap! noget ala vb hvor man eks.

commandbutton1_click
form1.show
end sub

ved godt dette er udenfor emnet men,jeg vil bare pointere meningen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-04 11:28

Jens E skrev:

> Det skal forståes sådan at, jeg har en index.htm og fra denne
> vil vha klik på min knap/button ønsker at vise/linke til min
> default.asp

Det kan du gøre med et helt normalt link - evt. sat på et billede
af din ønskede knap.

Hvis du gerne vil benytte form-knapper til det, kan du bruge to
metoder. Enten som Jørn foreslog det med en form eller også med
noget javascript. Hvis knappen blot skal virke som link, er der dog
ingen grund til at bruge javascript.

> Jeg har med stor gavn gennemgået hele asp toturial'en også
> emnet form men, synes at afsnit 11 er betinget af tekstbokse
> og andre objekter.

Det er mest almindeligt at anvende forms sammen med en eller anden
form for input-felter, men det er ikke nødvendigt:

<form action="default.asp">
   <input type="submit" value="Gå til næste side">
</form>

Ovenstående form sender dig videre til default.asp ved klik på
knappen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens E

Dato : 06-02-04 13:10

Jens GyldenkærneClausen wrote in
> [...]

> </form>
>

> Ovenstående form sender dig videre til default.asp ved klik på
hej Jens C

det virker bare ! tak for enkelt og simpelt svar

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-04 13:32

Jens E skrev:

> det virker bare ! tak for enkelt og simpelt svar

Velbekomme.

NB: Du må gerne klippe lidt i dine citater.
--
Jens Gyldenkærne Clausen