Password i .asp
Fra : Troels Jensen

Dato : 06-02-04 00:25

Jeg er helt grøn indenfor asp. Jeg mangler en metode, der
beskytter en række elementer med password. Jeg har prøvet
løsningen beskrevet i

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp

men den kræver, at man indleder hver side med et script, der
tjekker passwordet. Det duer ikke for mig, da det blandt andet er
billeder, jeg vil beskytte. Er der en metode, hvormed man kan
beskytte et helt bibliotek/en gruppe filer?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-02-04 09:42

Troels Jensen <troels@troelsweb.dk> wrote in news:bvujbn$p95$1@sunsite.dk:

> [...]
> billeder, jeg vil beskytte. Er der en metode, hvormed man kan
> beskytte et helt bibliotek/en gruppe filer?

Nej, ikke umiddelbart i hvert fald. Du kan ikke beskytte et billede imod at
blive hentet direkte med ASP, men du kan i stedet lave en ASP-fil, der
loader billeder og sender (streamer) dem til browseren. I denne ASP-fil kan
du så implementere adgangsbegrænsning.

Jeg har engang lavet noget tilsvarende på [1], hvor jeg loadede nogle filer
via ASP og sendte dem til browseren.

[1] http://www.stocholm.dk/pmp/downloads/

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Claus Marcussen

Dato : 06-02-04 10:31

> Det duer ikke for mig, da det blandt andet er
> billeder, jeg vil beskytte. Er der en metode, hvormed man kan
> beskytte et helt bibliotek/en gruppe filer?

Hej.

Mange hoteller har mulighed for at placere f.eks. Databaser over
roden og de kan dermed kun accesses via de sider du laver. Så kan du
ikke placere billederne her og så adgangsbegrænse ASP-siden, der
viser dem ??

mvh
Claus Marcussen