interaktivitet mellem 2 brugere
Fra : Kim Emax

Dato : 05-02-04 17:07

hey

Jeg ønsker at når bruger A foretager sig noget i et popup vindue, så kan
bruger B, der er inviteret og har accepteret invitiationen, se hvad der sker
i vinduet. Det kunne f.eks. være en bruger A, der flytter en brik i et spil,
så skal bruger B se det. Er dette muligt? gerne uden frames er indblandet.

--
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...
http://www.masterminds.dk - http://www.emax.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-02-04 18:40

Ja, det er muligt. Kræver noget Serverside ASP eller PHP.

Fra : Kim Emax

Dato : 06-02-04 14:53

Jens Peter Karlsen wrote:
> Ja, det er muligt. Kræver noget Serverside ASP eller PHP.

PHP er mit fortrunkne sprog. Tænker du på connection_status(),
connection_timoout() og connection_abortet() ?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-02-04 15:01

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> escribió en el mensaje

> PHP er mit fortrunkne sprog. Tænker du på connection_status(),
> connection_timoout() og connection_abortet() ?

Du skal nok lave lidt mere end et funktionskald
Du skal lave noget der gemmer ændringer foretaget af bruger A på serveren og
derefter noget der henter og viser disse ændringer til bruger B.
Med venlig hilsen
LArs Hoffmann

Fra : Kim Emax

Dato : 06-02-04 16:01

Lars Hoffmann wrote:

> Du skal nok lave lidt mere end et funktionskald

Naturligvis

> Du skal lave noget der gemmer ændringer foretaget af bruger A på
> serveren og derefter noget der henter og viser disse ændringer til
> bruger B.

Den havde jeg regnet ud, men jeg skal på en eller anden måde have
interaktiviteten til at foregå mellem de 2 vinduer samtidig. forestil dig at
A kaster terninger og B ser det samtidig. Dog vil jeg ikke have den slags
tjekket serverside, det belaster sgu serveren vildt, hvis mange er i gang
med et spil. Derfor spørger jeg til JS.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-02-04 03:35

JavaScript kan du glemme.

On Fri, 6 Feb 2004 16:00:33 +0100, "Kim Emax"

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-02-04 10:17

Kim Emax escribió / skrev

> Dog vil jeg ikke have den slags
> tjekket serverside, det belaster sgu serveren vildt, hvis mange er
> i gang med et spil. Derfor sp›rger jeg til JS.

Javascript kan ikke deles mellem flere brugere, da de eksekveres lokalt
på hver enkelt maskine.
Måske du kan finde en Java løsning, men du kommer ikke udenom at kører
det på serveren.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Emax

Dato : 07-02-04 11:49

Lars Hoffmann wrote:

> Javascript kan ikke deles mellem flere brugere, da de eksekveres
> lokalt på hver enkelt maskine.

Også derfor jeg tidligere har spurgt om man kan indlæse data fra filer med
javascript, da tanken var at man kunne skrive status i spillet i en
tekstfil.

> Måske du kan finde en Java løsning, men du kommer ikke udenom at kører
> det på serveren.

Du kan sagtens lave det med JAVA, det er jeg bare ikke så stiv i, derfor sr
jeg mig om efter noget, der kan gå hånd i hånd med PHP

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-02-04 01:09

Kim Emax escribió / skrev

> Også derfor jeg tidligere har spurgt om man kan indlæse data fra
> filer med javascript, da tanken var at man kunne skrive status i
> spillet i en tekstfil.

Da javascript eksekveres på den enkelte maskine kan man ikke bruge de
til indlæse en tekstfil der ligger på serveren.
Med venlig Hilsen
Lars Hoffmann