Godt råd ønskes
Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 05-02-04 14:53

Jeg har et problem med min meget store DV vallak.
Han går pænt op i traileren. men når han så skal ud igen. når man knap nok
at få bagklappen ned før han stormer ud, der er bagbumme på med split. men
de sprænger bare.
Hvad kan man gøre for at lære ham at vente til man er klar.
Han køre i trailer hver anden dag. og er ikke bange for den. går pænt op,
men styrter ud.

Nogle som ved hvad man kan gøre, før han rander en ned.

Fra : Anet

Dato : 05-02-04 23:34

"Camilla Fruergaard" <c @ mit efternavn . com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men styrter ud.
>
> Nogle som ved hvad man kan gøre, før han rander en ned.

(klip)

Tag evt. og gå ind i traileren foran så snart i holder og stå og giv ham
hans yndlingsfoder og se om det evt. kan distrahere ham til at stå roligt i
bare nogle sekunder og måske øge denne stilstand i traileren over en længere
periode. Hav en spand med foder i og lad ham spise af den spand som du
holder for ham.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 06-02-04 08:29

> [...]
længere
> periode. Hav en spand med foder i og lad ham spise af den spand som du

Hej har prøvet det.
Han vil ikke spise noget.

Fra : Stald Bennet

Dato : 06-02-04 08:37

Hej Camilla
Du kan eventuelt lave et træktov som er så langt at du kan lade det løbe om
forbummen og helt ud bag af traileren,
så du derved kan sætte det i hans grime, lade det løbe ned langs siden af
ham og ud bag rampen, derved kan du
styre han's tempo, på vej ud af traileren, ved at holde igen, når han
bakker. Har selv prøvet det, både til læsning, men
også til når han skulle ud

Håber du finder en god løsning

Claus Larsen

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 06-02-04 12:20

Prøver det i eftermiddag.

Fra : Zirfelt

Dato : 06-02-04 13:05

Den bedste måde man kan lære en hest/hund ikke at gøre noget, er ved at lære
den at gøre det på kommando. Med det mener jeg, lær den at bakke på
Kommando. Øv det de mest mærkelige steder, så som på trapper på skrænter
osv. Lær den også stå komandoen.
Jeg ved godt det kræver tålmodighed. Men held og lykke.
Irene