fra FORM til HTML side....eller?
Fra : Henrik Jensen

Dato : 05-02-04 14:09

Hejsa

Jeg har en hostet site med ASP understøttelse og med en MySQL database. Jeg
er administrator af sitet, og vil ikke lade andre få adgang til at ændre
siderne.

Men 1 bestemt side skal dog passes af en anden bruger, og istedet for at
udstyre ham med password, eller få oprettet særskilt ftp adgang til ham, så
har jeg overvejet følgende, som burde kunne lade sig gøre!

Jeg laver en side som kun han kan logge på. På denne side er der en slags
formmail. Istedet for at hans indtastninger bliver sendt som en mail skal de
istedet gemmes i databasen, og hentes af den "offentlige" side, som alle kan
se.

Det giver mig den fordel at det kun er tekst der kan skrives til siden, og
samtidig kan jeg selv styre udseendet af siden, mens jeg ikke behøver
bekymre mig om data der skal ligges ind, for det klarer min "makker"

Men hvordan pokker klarer en newbie som jeg den opgave? Jeg tror sagtens jeg
kan finde noget scriptsjov som kan lave siden med personlig adgang, men jeg
ved ikke hvordan jeg får lavet siden med FORM og hvordan jeg får den
"offentlige" side til at hente entries fra databasen

Gode ideer modtages gerne (evt.henvisninger til egne eksempler eller
scripts)

....Henrik

Fra : pepss

Dato : 05-02-04 14:29

"Henrik Jensen" skrev

> [...]
de
> istedet gemmes i databasen, og hentes af den "offentlige" side, som alle

til andgangs kode kan du se denne side:
http://asp-faq.dk/article/?id=49

den side makker skal kunne se kan de sådan ud

kan hede skrive.asp

<form action="gem.asp" method="post">
<textarea name="teskt" rows="10" cols="45"></textarea>
<input type="submit" value="Send">

siden som gemmer
gem.asp

'opret forbinedle til database

strSQL = "Insert into mintable (tekst) values('" & Request.Form("tekst") &
"')"
Conn.Execute(strSQL)
Response.Write "teksten er gemt"

den side som alle kan se

'opret forbindelse til database

strSQL = "SELECT tekst FROM mintable"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Response.Write rs("teskt")

det er et meget skrabet eks. men håber du bruge det!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Henrik Jensen

Dato : 05-02-04 14:59

....snip...

> Pepss
> Den ordblinde der prøver at blive webdesigner
> Fræk frækkere www.cafe-flirt.dk
> De frække noveller www.novelle.cafe-flirt.dk

Wauw, tak for det hurtige svar.

Jeg kan godt se ideen med det du skriver og vil prøve det af hurtigst
muligt. Jeg vender sikkert tilbage efter mere hjælp

Og så skal der lige lyde et ->RESPEKT<- for dit projekt som webdesigner.

- Henrik